Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 27 februari 2010

Lördag:)

God morgon!
Oj, gårdagen var det så mycket att det snurrade i huvudet.
Besöket till ortopeden blev inställt.
Maria min svägerska ringde i samma veva o sa att hon kunde följa mej o hämta hästen om jag ville. Så sagt o gjort så åkte jag upp till henne o fikade sen bar det av för att hämta häst! Men snön till trots så kom vi inte av gården med hennes bil o finka... Vi kopplade för min fyrhjulsdrivna, vips så gick det som smort att dra finkan. Så då fick vi använda min bil istället (egentligen för tungt ekipage....). Men idetta väder så var vi lyckliga över att vi tordes chansa o ta min bil. Vi hade inte kommit långt med Marias V70. Nu gick det jättebra o det fast det var snömodd o oplogat! i Årsundas småvägar så gick det bra. Så nu har jag köpt ett till islandssto och hon är dräktig med en jättefin hingst. Så i juli så får vi ett föl om allt går som det ska. Åh, det ska bli sååå himla roligt! Maria tyckte att dom kunde ju köpa Titti i stället för att låna henne, så sagt o gjort så nu är hon såld. Känns väldigt blandat. Min underbara gohäst! Men jag får förmånen att köpa tillbaka henne om dom inte ska ha henne kvar, så det känns lugnt i magen:)
Sen när vi var på väg till Årsunda för att hämta hästen ringde veterinären Gry från Gävle Hund o Katt. Blodprovet visade på 57 o det ska vara på 15 vid ägglossning o det betydde att hon var UR höglöp:(
Allt rann av mig o jag blev så ledsen! Tankarna har gått fram o tillbaka o man funderar hur det kan vara så. Enda förklaringen som jag kan tänka mig är att jag väntade henne i löp i mars. När Sally började löpa "drog hon igång" Carro så detta är inget riktigt löp. Så nu får vi para nästa gång istället. Som TUR är så brukar Carro bara ha 4 mån mellan löpen o har jag ännu mer tur löper hon "riktigt" i slutet av mars/april igen. Så nu är allt åkandes o all energi liksom bortkastad, fast inte riktigt, man lär sig massor. Så vi får ta nya tag nästa löp.
En bild på "Disa", min nya häst. Hon får en egen sida under Hästar på hemsidan snart.
Och på en pellis jag köpte på konsum i förrgår -Jättesöt!
Ha en underbar lördag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar