Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 17 februari 2010

Onsdag kväll...

Tjenix! Vem f-n har beställt så här mycket snö??? Inte är det då jag! Usch, nu räcker det verkligen. Jag fixade med massor med ny gyllengul halm till fåren i vindskyddet idag. Mysigt när dom har så det är upp till magarna med prasslig skön halm o mysa ner sig i till natten. Hade Carro med som dörrstopp för att slippa de närgångna damerna när jag höll på. Dom blir alldeles tossiga o alla ska vara först o pilla i halmen annars:) När Carro var med så stod dom snällt kvar vid hösilagebalen o tittade tills vi var klara. De fick även två baljor med lösa mineraler som jag hade i lite selen i. Börjar dock bli slut i hösilagebalen, så jag får ta o kolla om min höbonde kan komma med en ny mot helgen. Ska strax gå o ta in hästarna. Dom ser ut som snögubbar för det har snöat HELA dagen. Körde bil idag. Men det är nåt som inte känns riktigt i axeln.... gör himla ont i vissa lägen o är liksom öm på framsidan mot armhålan hela tiden. Det vill inte ge med sig. Men jag kanske har bråttom.... Det är ju bara tre veckor sedan operationen. Hönsen får bli i morgon. Orkade inte fixa nåt extra till dom idag utöver det dagliga. Jag somnade på soffan en timma, men är lika trött ändå när jag vaknar...... Stina ringde idag. Hon frågade om jag ville hänga med ner till Älvsjö på trädgårdsmässan. Klart jag vill!!! Jag blev verkligen glad för att jag får följa med dom. Ska bli jätteroligt! Så nu har jag det att se fram mot så det känns verkligen toppen. Nix, pix, nu ska jag gå o ta in mina snöbollar till hästar. Sen måste vi kolla skidskytte o hålla en tumme för Emil Jönsson från Årsunda! Även curlingdamerna håller vi på o tittar på. Spännande värre med OS! Ha en skön kväll! Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Ser att du är igång lite efter din op. Ja, man tror att man skall klara av mer än vad man tro. Men allt tar sådan tid för läkning. Så var det för mej när jag op knäet i juni satte in en knäprotes och blev irriterad att det tog så lång tid och jag ville mer än vad klarade av. Fast man är vårdpersonal själv så förstår man inte bättre när det gäller sig själv hihihi.
    Har oxå blivit less på all snö, vill ha vår så man kan vara ute mer och förbereda lite i trädgården.
    Ha de gott och krya på dej.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  2. Vilken dag ska du till trädgårdsmässan? Det vore jättekul att träffa dig även om man bara hinner säga hej. // Ella

    SvaraRadera