Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 23 februari 2010

Tisdag den 23/2

God morgon! Idag är det "blidväder". Bara -16 mot gårdagens -26.... Idag snöar det istället, STORA fluffiga flingor kommer dalandes. Min kropp känner av detta väder nåt alldeles otroligt... Man har lust att bara dra täcker över huvudet o vakna nån gång i april när solen värmer o tulpanlökarna tittar fram vid husväggen. Ikväll ska jag o Carro åka o träffa Mithras igen. Det är 12:e dygnet i löpet idag. Åh, vad jag ser fram mot små aussievalpar. Hoppas verkligen att det blir valpar också! Ja, idag har grabbarna friluftsdag på skolan. Det var meningen att de skulle till Rönnåsen o åka skidor, pulka o bob. Men det blev inställt pga. kylan, så dom har friluftsdagen på skolan istället. Det är ju enorma snöhögar där att leka i o spolad skridskoplan, så dom har nog nästan lika roligt där. Det viktigaste är nog att de får leka hela dagen o att matsäcken är god. Idag ska jag göra rent lite åt hönsen o kanske sätta in en liten lampa till dom. Vi får bara ett ägg om dagen. Lite ljus kan få dem att sätta igång. Fast jag förstår dom, i denna kyla o vargavinter är det inte konstigt att dom strejkar. Mattias måste ta bort gammeltuppen oxå. Vi drar på det för han är så himla snäll o fin. Men en tupp till sex hönor räcker gott o väl. Och har jag blommetuppen som är ung o renrasig så kan jag kanske lägga några ägg från blommehönorna under dv.kochina om dom får för sig att bli surhönor o ruva. För det skulle vara mysigt med några kycklingar i sommar. Inte för att jag behöver utöka, det räcker med 6 hönor, men.... Man kan ju alltid ge bort eller sälja nån om de är renrasiga. Nix, nu ska jag nog ladda kaffepannan. Ha en riktigt bra dag! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Mysigt med lite små puppar till våren.
    Jaaa riktigt så där fredlig är oftast inte riesentikar : O
    /Erika

    SvaraRadera