Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 9 februari 2010

Tisdag den 9/2

Tjenix! Har fått iväg grabbarna till skolan o gett hästarna frukost. Är seg o öm i kroppen idag, troligen pga att det snöar för fullt ute... Igår grejade jag en massa. Det är så skönt när orken sakta men säkert kommer tillbaks. Gick en härligt prommis med hundarna i strålande solsken:) Fick telefonsamtal från en vän som jag känner genom hästarna. Vi pratar oftast hästar o pelargoner. Hon har Tittis pappa Let´s Try Again o sen "smittade" jag henne med pellissjukan så hon har runt 100 st såna också nu:) Man får sig verkligen en tankeställare ibland. Hon insjuknade i en väldigt märklig o ovanlig sjukdom innan jul. Så pass ovanlig att hon knappt fick en diagnos förrän hon låg o hade tappat känsel o domnat i armar o ben. Utan medicinering kan man avlida i den sjukdomen... Så fruktansvärt hur livet kan ändras så snabbt. Jag fick en väldigt trevlig o tänkvärd pratstund o Ella: Din livsenergi smittar av sig! -Tack!!! Idag ska jag ta det lite lugnt o vila min onda kropp. Ska försöka få ner Emils gardiner o byta dem. Men Mattias får sätta upp de nya när han kommer hem. Nu måste jag ha en kopp kaffe! Ha en härlig dag! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Det blev 2 tuppar och en höna av Isbaräggen!
    En av tupparna ska jag sälja/ta bort!
    Ev. ska jag köpa fler isbarägg för att kläcka eller vänta till hönan värper egna ägg!

    Hönan är svart och tupparna grå = )
    Superfina!

    Kram Lena

    SvaraRadera