Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 21 februari 2010

Söndag kväll den 21/2

Tjenix!
Tänk vilken kyla snö o blåst. Detta kan man lugnt kalla vargavinter:(
Igår hade vi hit en traktor med snöslunga o körde upp den igendrivna vägen. Sen kom vår höbonde med mat till fåren o då fick han skotta upp gårdsplanen o en "väg" till högrinden i fårhagen. I morse när jag släppte ut hästarna var vägen igendriven igen... Tur att Hans kunde komma idag igen med snöslunga o få upp vägen.
I em. var jag o träffade Mithras med Carro. Det är lite tidigt i löpet än, så det blev ingen parning, men vi ska träffas igen i morgon. Tur att man har en hane så nära o bra:) Knäppte lite bilder som jag lägger ut. Han är så himla fin o trevlig denna hane. Så nu hoppas jag att bruttan släpper till i veckan.
Har precis klämt i oss sen middag. Gjorde en ur ICAs blad denna vecka. Med smördegsbotten som man rullade ut, bredde över en köttfärsröra o strödde över fetaost o svarta oliver. Jättegott! Men nästa gång ska jag skippa timjan i köttfärsen, den tog över så mycket.
Nu ska jag tända ljus o hoppas att Mattias får ren parabolen så vi får TV. Emil är i säng o Isac sitter o väntar på att TV:n ska funka.
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Vad spännande :) Han är en fin kille. Kommer nog att haka på Annica och titta på dom små ;). Hoppas allt är bra med dig nu efter op.

    SvaraRadera