Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 2 februari 2010

Tisdag 2/2

Tjenix! Det går åt rätt håll!!! Den ettriga, envisa, enerverande molvärken i axeln är borta!:) Såå skönt. Visst har jag ont o kan inte göra så mycket, men det är en helt annan värk. Och rörelserna kommer med träning o läkning, så det känns så himla bra. Sen skiner solen. Sååå härligt. Man kan trots -8 på termometern o massor av snö, ana att våren inte är långt bortom snödrivorna:) Jag bläddrar i Allt om trädgård o drömmer om vårens planteringar. Om några dagar kanske jag kan så lite fler frön... Vann två auktioner på Tradera! Två rotade pellissticklingar:) Jag kan faktiskt ge kaninerna hö o vatten o även hönsen. Mattias drar ur hö ur rundbalen så att jag kan gå ut o sparka in frukost o lunch, sen ger han dom kvällshö. Är o pratar med fåren en stund varje dag också har jag tränat lite med hundarna. Vill ju träna Sally att stå fint inför utställningar. Det är en så "lätt" träning att jag bara glömmer o tänker att det gör jag sen... Men nu är det perfekt! Carro tränar jag lite kontakt/fotövningar samt kryp o inkallning. Ja, nu pratar jag inte om några långa pass, men några minuter här o där gör både mig o hundarna på bra humör:) Sally har förresten börjat att löpa. Carro väntas ju inte i löp förrän i mars. Spännande! Ja, dess i mellan vilar jag förstås mycket o tar det verkligen lugnt med armen. Jag har en mitella att ha armen i om jag vill. Men jag försöker att ligga eller sitta o vila istället. Det är ju många kanaler på vår TV, hm, Mattias stora intresse, o det kommer ju väl till pass nu. Böcker går inte, men tidningar är lättare. Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar