Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 16 februari 2010

Tisdag kväll...

Gokväll! Ännu en seg dag med illamående:( Jobbigt att känna av cellgifterna så, men det gör ialla fall skillnad på psoriasisen. Den blommade upp väldigt utan mediciner, men har lugnat sig lite nu o åtminstone inte blivit mer. Har inte gjort nåt speciellt idag. Mest bara vilat. Men vi tog en liten em. promenad efter Bladmuren hela familjen. Tänk att Sally blir alldeles tokig när man tar fram kopplet. Blir glad av att se henne tossa omkring så:) Annars är hon så nöjd o vill inte alls gå ut o "bara vara ute" som Carro kan vilja. Nepp, Sally vill bara gå ut om jag går ut! Såå mycket friskluft behöver jag inte matte, tycks hon säga:) Nu gick ialla fall både jag, Mattias o grabbarna en sväng. Carro pulsade i snön så hon såg ut som ett snömonster. Grabbarna turades om att kasta snöbollar ut över snövallarna, ut på åkern, så hon fick pulsa, antar att det kände på i musklerna. Mysigt att gå allihopa, annars går jag ju mest ensam med hundarna. Ikväll fick hästarna komma in o mysa i ett tjockt lager halm i boxarna. Min "halmbonde" kom hit med en rundbal igår kväll. Titti brukar alltid få ha halm i sin box. Men Frida äter jämt upp allt, så hon står mest på spån eller torv.... Men nya halmbalen var alldeles gyllengul, jättefin. Så jag kunde inte låta bli att lägga in lite till Frida också. Även alla kaniner fick en halmtuss. Dom gillar att pilla ur det gröna också kan det vara nåt frö kvar som dom letar ur. Bra sysselsättning. I morgon ska även hönsen få ny halm i sina reden o på golvet. Bara jag har lite ork över. Ja, det var väl allt som har hänt här idag. Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar