Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 28 februari 2010

Söndag...

Go förmiddag! Ännu en dag med snöväder. När ska detta sluta???? Fy o vele, jag är görless på denna vinter nu! Lite solsken ialla fall: Eva i Älvsbyn som har Alsjöbergets Beauty By North "Bea" mailade igår kväll. Dom hade varit på utställning med Bea o blivit BIR med hp o fick en jättefin kritik o domaren tyckte att hon var en lovande valp. VARMASTE GRATTISET från oss! Det var verkligen jätteroligt o som "kennelmamma" blir man ju himla stolt! Så den karamellen ska jag suga på riktigt läänge:) Jag skulle egentligen följt med Marie o "Teo" (Alsjöbergets Best Commander) till Söderhamn på en Inoff. utställning idag. Men vi pratades vid igår kväll o bestämde att vi skippar denna pga. detta väder. Det har varnats för trafikkaos på E4:an idag, så då är det inte värt att åka. Han är också en jättefin valp som jag tror kommer att gå bra på utställning. Men det kommer fler chanser. Ja, annars är det inte så mycket som händer idag. Ska mysa med grabbarna o kanske baka en sockerkaka. Har släppt ut hästarna o gjort klart i stallet. Det är något jag tycker är väldigt avkopplande o skönt att mocka o fixa så det är rent o fint i boxarna. Hästarna fick ha täcken på sig idag. Det är snöoväder o jag vill inte att dom ska bli så blöta. Jag är ju lite pjoskig med dom, och allra helst Disa, eller Isa som Emil kallar henne, för hon har ju en liten fölis i magen. Vilken trevlig häst hon är! Jag o Emil pysslade med dom när vi tog in dom igår kväll. Hon är väldigt försiktig o liksom bara himla snäll. Hon går undan när man kommer in i boxen, hon vill liksom inte tränga sig på, utan går åt sidan o ber om ursäkt nästan. Hon är inte så mycket hanterad, det märktes när man borstar o i morse när jag lade på täcket. Men fast man märker att hon blir spänd så står hon bara still o tittar med sina stora vackra ögon. Jag är verkligen såå glad över att jag fick chansen att köpa detta härliga lilla sto. Nix, pix, dax för påtår! Ha en härlig söndag o kör försiktigt! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar