Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 3 september 2010

Fredag, snart kväller...

Tjenix!
Tampas fortfarande med min förkylning o dricker massor av honungsvatten o käkar alvedon. Men hoppas att jag ska vara hyfsad i morgon bitti så jag klarar av tävlingen i Falun. Det sliter ju så på min kropp endå att tävla bruks, men jag vill ju såå gärna tävla... Det är så svårt att komma med på brukstävlingarna, så man vill ju inte lämna återbud för en förkylning:(
Annars knallar det på här hemma. Sallys mage börjar bli enorm! Hon har 3 och en halv vecka kvar... Undrar hur många valpar det blir???
Farmor till förra kullen -Stella, är TV-kändis! Hon är med på Volvos nya reklam. Häftigt att se nån man känner igen:)
I hönsens sommarhage är det kaninbyte igen.... Agnez ville inte heller vara kvar utan rymde efter nån dag. Så nu får Colan bo där o han har nog varit där en vecka nu o peppar peppar... så rymmer han inte. Han är mer aktiv när han bor i den stora inhägnaden o det tror jag är bra för hans muskler. Han var nog lite korpulent innan, men nu är han mer i rörelse o fettet på ryggen är lite mindre, man känner fortf. knappt ryggraden, så han har ännu gott hull.
I morgon ska Teo o Steffi ställas på Högbo utställningen. Spännande! Hoppas få höra ifrån dem så snart de fått sina kritiker:) Jag är ju såå nyfiken när det är våra bebisars första officiella utställning!
Tog en liten skogstur igår kväll. Hittade några kantareller, ska bli gott med kantarellmacka. Det är ju bara såå gott. Orkade inte laga till dem idag men kanske i morgon. Rensade o klara är de ialla fall.
Har bara vilat idag för att förhoppningsvis vara pigg i morron. Men några ronder med tvättkorgen har jag orkat med. Nu är det bara pytte i botten, så det känns himla bra.
Nix, nu ska jag gå o göra eld. Ska ta ett hett bad ikväll!
Ha en skön helg!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar