Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 12 september 2010

Söndag....

Underbara goa lilla häst! **Titiyo**
Tjenix!
Himlars vad seg jag är idag! Det är förkylningen som är ett snäpp värre idag igen... -SUCK! Mattias for ner o köpte nässpray medan jag mockade o gjorde klart i stallet.. helt igenkorkad i hela huvudet.....:(
Igår var det högretävling här i Ockelbo. Ja, det var väl inte vår dag precis... Det började i upptagsrutan, Carro lallade runt med hög nos o fattade nada... Förra helgen fick vi 10:or på upptaget! Men sen lallade hon i väg med fortsatt hög nos o så gick hon o strosade sig igenom spåret. Vi fick 5+slut och 5-5 på upptaget o 8-8 på spåret. Sen var det uppletande. Ja, där sökte hon o jobbade bra o självständigt, men inga föremål!?!?! Till slut kom hon med ett, men då tyckte hon nog att hon gjort sig förtjänt av den o ville inte lämna den till mig.... Hundarna innan hade också jättedåligt, men efter oss gick det bättre för alla. Jag vet att föremålen hade legat länge o efter mig gick de ut o tog i alla igen. Kan det ha påverkat?? Inte en aning men en 0:a fick vi där. Sen lydnaden fortsatte i samma disträ anda.... så vi blev godkända men fy vilken dålig insats vi gjorde.
Letar vidare efter en shettis. Har några intressanta som jag kollar upp mer o väntar mer uppgifter om. Men starkaste kandidaten är det svarta stoet norröver. Det enda minuset med henne är att hon behöver gå dräktig o ha föl för att må bra. Klara jag det???
Nej, en liten kort prommis ska jag nog orka med.... Sen blir det lunch.
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar