Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 28 september 2010

Måndag kväll..

Go kväll!
Idag var det lång arbetsdag. Åkte tidigt o på vägen så stannade jag till utanför Salbohed hos A och hämtade Gozan. Hon har inte fått några kullar som överlevt där, så hon undrade om jag ville köpa tillbaka henne o prova här hemma igen. Självklart blev jag jätteglad o hämtade henne idag, så nu är hon här hemma på gården igen o ska få träffa Colan senare.
Sen fortsatte jag mot Ärla. Hade åkt i god tid för att hämta upp Gozan o ett efterlängtat besök: Det blev ett stopp vid Löta! Erika har pratat om deras rosträdgård. Från vägen ser Löta ut som ett litet pytte växthus o ger inget större intryck. Jag har åkt förbi där flera gånger o trott att det är nåt litet blomstergrejs bara. Men så idag hade jag en timme att spendera där. I halv storm o plånboken laddad styrde jag in mot trädgårdarna. Helt underbara rosor o klematisar i alla de färger o former o för olika zoner. Tyvärr frös jag så in i .... så man var inte så shoppingsugen... men en helt uuuunderbar klematis fick mig varm: Ballet Skirt som har stora rosa hängande klockor fick jag med mig. Kikade på en massa rosor, men de jag fastnade för hade mjöldagg på bladen o då fick det vara.. Men i vår ska jag dit o handla rosor till vårt nya land!
Kom hem igen strax innan 17-tiden o då var jag rätt mör! Gozan är inkvarterad o alla djur är matade med extra mycket hö inför natten. Tempen visade på bara 3 grader nyss.... En kort prommis med hundarna blev det. Skönt med en bensträckare men kallt om öronen. Jag hade min "skräp" täckjacka på mig som jag har när jag är ute med djuren o vantar!
Men glömde mössa:(
Nu ska jag ta en kopp te o mysa lite. Snusar på valparna o de är helt underbara!!!
Ha en skön kväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar