Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 29 september 2010

Onsdag kväll..

Tjenix! I morse var det frost i gräset ute på åkern! Riktigt bitigt i kinderna när jag skjutsade grabbarna till skolan o sen åkte till jobbet... Hämtade faktiskt ett lammskinn o lade i min bil. Sååå skönt att slippa bli kall om rumpan o ryggen, me like! Jobbade till 12, sen hem o ut med hundarna. Började plocka ur vardagsrumsfönstren o torkade ett fönster. Sen kom jag till sans, vad gör jag inne en så vacker dag o vindstilla??? Tog Carro o en liten hink o gick ut i skogen istället. Helt uuuunderbart ute! Vi strosade i lugn o ro o bara njöt, eller jag då ialla fall. Den röda idoten for som ett torrt skinn o bara flög fram över stock o sten. Det är hennes melodi det! :) Jag hittade massor av trattisar. Så många så till sist orkade jag inte plocka om de inte stod i solen o det var fin mossa o inget ris:) Egentligen är jag inte så förtjust i trattisar.. men kunde inte låta bli att plocka bara för att det var så enormt mycket av dem överallt. Vardagslyx!:) Så nu funderar jag över ett bra recept på trattisar, en soppa kanske?? Efter skogsprommisen så planterade jag min nya klematis o en ros som fortfarande inte kommit i jorden.. fixade med lite granris i några krukor o fyllde jord i landen... Det var bara för fint för att gå in o fortsätta med fönstern. Men sen när grabbarna kom från skolan gick jag in o fortsatte. Så nu är vardagsrumsfönstren ut mot gården klara o mina axlar värker o svider o gör skitont:( Nu ska jag inte göra ett handtag på resten av denna dag.... kvällsmat bara. Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar