Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 5 september 2010

Vilken dag!!!

God morgon!
Vilken dag vi hade igår!
Vaknade 5,30 fixade kaffe o drog iväg mot Falun. Samling kl. 8 o jag var där i god tid (som vanligt...). Det var lite väntetid innan lottning o vi fick dra iväg till skogen. Vi fick startnr. 4 o spårpåsläppstid kl.9,45. Upptaget gick kanon, nog det bättre hon gjort o vi fick betalt därefter: 10-10!
Carro spårade bra, men hade det jobbigt över ett stort fält med vitmossa o där var det lite slag o hon hade det jobbigt. Antagligen var det där hon missade de två pinnarna vi hade borta... men vi kom itid kl.10,08 o 21 min med 5+slut. Så betyg 8-8 på spåret.
Sen var det rätt lång väntan till lydnaden. Carro gick hyfsat o jag var jättenöjd efter den. Men aningen besviken för hon stod när jag vände mig om på inkallningen. Enl. en annan tävlande blev hon störd av domaren o sekr. som när jag var på väg ut gick närmare Carro för att se/höra bättre?. Så det får vi träna mer på. Betygen blev:
Fritt följ: 8-8 ngt. snett sitt, växlar pos.
Inkallning med stå: 6-5 ställer sig upp, lite långt stå.
Framåtsändande: 5-5 vallar, stannar, flera komm.
Kryp: 9-9 Dk lägg.
Skall: 8,5-9 ojämn
Tung: 6-5 Tvekar upptag, släpper
Hopp: 0-0 utför ej, (riktigt missnöjd med det!)
Platsliggande m skott: 10-10
Uppletande av föremål: 8-9 släpper, avlämnar ej sista förem. korrekt.
Jag är jättenöjd med uppletandet för hon jobbade riktigt bra i rutan!
Summa: 457 poäng o Godkänd! Plac: 2
Ja, jag är riktigt riktigt NÖJD med våran insats idag! Hade vi inte nollat hoppet, som hon vanligtvis gör så bra hade vi blivit uppflyttade. Så det känns ialla fall som att det är nära för att bli uppflyttade:)
Mari ringe o Teo -Alsjöbergets Best Commander hade fått CK på int. SKK utställningen i Högbo o slutat som 4:e bästa hane! Så himla glad för Er! Även Steffi -Alsjöbergets Bubbel Gum ställdes, men åkte ut med en 2:a fast fin kritik men hon behövde få mer massa o växa till sig lite. Där kan jag hålla med, så det är bara att försöka igen nästa år. De är ju lite unga än. Men så himla roligt att ni visar våra små Alsjöbergare. Det gör oss väldigt glada ska ni veta!
Idag är förkylningen lite sämre igen, så jag ska kurera mig o pyssla lite. Måste nog upp till klubben o köra hoppet bara....! :-)
Kram Erica

1 kommentar: