Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 20 september 2010

Vilken helg...

Tjenix! Ja, vilken helg. Jag har haft så fullt upp så nu känns det skönt att inget speciellt är inplanerat nästa helg. Lördag morgon var jag o hämtade skinnen o hem o saltade in dem. Det är lite pyssel med att sträcka ut dom o få ordentligt med salt på alla kanter så det inte blir surskador, sen massor av salt på hela skinnet. När dom var klara så gick jag in o tog en välförtjänt fikapaus! Sen ut o gjorde ren hästfinkan. Ett riktigt skitjobb! Men jag vill självklart lämna den i samma fina skick som jag hämtade den i. Efter drygt en timmes skurande var jag nöjd. Sen fick den stå med luckan öppen o torka, orkade inte på några villkors vis stänga den... Himlars vad tung den luckan är! :( Känns fortfarande i min arma rygg o axlar efter jag fick ner den... ska nog höra om Ove kan justera mig lite. Jag skulle ju varit in till dem på em. för att sen åka till Erika o få hjälp att fixa Carro inför söndagens utställning. Men jag var totalt slut, så det blev att ligga i sängen hela em o kvällen:( Söndag ringde klockan 6. Kokade kaffe o fixade sen mötte jag o Emil upp vårt trevliga ressällskap o drog till Ljusdals BK. En härlig dag med mestadels vackert väder. Annikas Hope fick en 2:a och Carro fick en slät 1:a. Domarens kritik om Carro kan jag väl inte säga nåt om, även om man såklart gääärna hade fått ett cert:) Petra Junehall: "Fem. tik en tanke lång. ngt lätt huvud, nospartiet kunde vara bättre utfyllt, saxbett, bra ögon o öron. Tillräcklig hals. överlilnjen önskas stramare. Tillräckliga vinklar, ngt tunn benstomme, bra kors o svans. paralellea rörelser m. bra drive, ngt öppen päls men av tillräcklig mängd, bra färg. Sist gick Emil i barn med hundklassen. Han är duktig o Carro ännu duktigare som följer med o sköter sig toppen trots att hon sneglar med bedjande ögon på mig: Matte måste jag????? Han fick diplom o rosett o en bok o pennor o var såklart stolt som en tupp. Och jag med! :) En underbart trevlig dag, trots att jag var så stel o trött gör ens goa sällskap dagen jättetrevlig! Tack!!! Det enda trista igår var att jag avbokade det svarta stoet i Umeå o fick ett SMS att hon tyckte jag var oseriös.... Man blir lite ledsen då, när det främsta jag tänker på är att hästarna ska få det så bra som möjligt. Jag vill inte ha hem någon häst när valparna är små, då har jag inte tid o energi att lägga på vår nya hästvän. Men så blev det tyvärr. Idag var det jobb igen o det blev en längre dag än jag tänkt, men jag vill gärna ha nån timme till övers till nästa vecka när Sally ska valpa. Då vill man inte vara hemifrån längre än nödvändigt, så jag tar gärna lite kompledigt då. Nix, nu ska jag gå o göra eld o öppna så tackorna o hästarna kan gå ut i stora beteshagen på Bladmuren igen. Igår var nämligen Johanna hit o chipmärkte Sól o id-beskrev henne. Men nu när det är fixat så ska de få gå på lösdrift igen när vädret är ok. Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar