Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 18 september 2010

Gråtung...

Sallys mage är enorm nu! Den här bilden är några dagar... God morgon! En gråtung lördag verkar det bli. Spelar väl ingen roll, jag ska nog mest vara inne idag. Nu bara kaffet är urdrucket ska jag åka o hämta skinnen, sen ska de saltas in. Hoppas de blir bra för lammen var otroligt vackra. Ett tacklamm fick stanna i år! Det är första gången vi spar ett tacklamm. Det är Mias som är så stor o fin, så jag kunde inte låta bli att ha henne kvar:) Så i vår blir det x-tra spännande när man får lamm efter en egen uppfödning. Igår var det alltså en full dag. Jag vaknade som vanligt strax efter 6 o gick ut o skulle släppa ut hästarna.... Stalldörren var öppen o när jag kom dit så var även Isa o Sols dörr öppen o det var tomt!!! Titti gnäggade o funderade väl var alla tagit vägen. Skit!!! Isa kan ju vara lite svår att ta ibland o nu hade ingen av dem grimma på.... Var börjar man att leta??? Vi har ju bra utsikt härifrån men inte en häst i sikte... Jag tog ut Titti för om hon skulle gnägga kanske jag skulle höra dem? Titti gnäggade, men inga svar... fan vilken puls man får! Började gå med Titti ut mot Oklagård, då kommer det en bil. Han hade sett dem nere mot sjön, in med Titti o så skjutsade han ner mig dit. Jag såg spåren i leran så det var bara att följa dem.... hörde dem svara Titti. Men tankarna rusar, -har de gått ner sig i sjökanten?? Får jag tag i Isa?? När jag äntligen gått runt sjön o fick syn på dem så blev jag sååå lättad! Nu var det bara att få tag idom... Men Sol kom genast fram o ville bli kliad, så jag satte på henne grimman o då kom även Isa. Hade ett äpple med o det gillar hon, så jag fick på henne grimman! Pust!!! Då lättade allt o jag började gråta. Fyyyyy vad rädd man blir. Många "Tänk OM" tankar hinner man med.... Ja sen fick grabbarna fart iväg till bussen o jag hann ta en kaffe o lugna ner mig lite innan jag skulle köra lammen för slakt. Sen hem o duscha o göra sig "hel o ren" för att åka på nytt jobb! Jag var på ICA o demade "Valbullar". Gud så roligt!!! Få stå o prata med folk hela dagen o bjuda på bullar o kaffe o få dem att köpa lite helgfikabröd o få betalt. Man kan ju inte ha ett bättre jobb! :) Jag tyckte det var jätteroligt, men rätt trött i höfter, knän o rygg blev jag. Det är ju inte något "varjedag" jobb, inte ens varje vecka, men det kommer att bli nåt tillfälle till o det ser jag fram mot! Så igår kväll när jag kom hem var jag riktigt trött. Som tur är har jag en underbar man. Jag gick o lade mig o vilade min trötta kropp, medan han fixade pot.gratäng o baconinlindad kycklinglårfilé med philadelfiaost o till hade vi ett halvt glas vitt. Mmmmmmmm! Nix, nu ska jag dra iväg o hämta skinnen. Ha en riktigt fin helg! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar