Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 15 september 2010

Redan onsdag kväll...

Tjenix o gokväll! Här är allt bra. Grabbarna har träningar varje kväll så det är ett evinnerligt skjutsande hit o dit. Tur att vi har en till fam. efter vägen med en son i samma ålder o intressen så vi slipper åka båda vägar ibland. Med Isa o fölis är allt bara bra. Isa är en otroligt vacker islänning o fölis verkar bli kanon! Synd att min kropp inte orkar träna en så stor fölunge, så de måste säljas... inga riktigt intresserade än, men några som mailar o kollar. Har ju ingen brådska, men jag tar in dem på nätterna nu för att grimträna, borsta o lyfta fötter och det känns i min kropp.... Men sen efter chipmärkaren varit hit så ska de få gå på lösdrift o ute om nätterna ett tag igen. Har bestämt mig för det äldre svarta stoet i Umeå. Nu ska vi bara lösa frakten så jag kan få hem henne. Tror hon blir jättebra till oss o jag tror hon passar som kamrat till Titti. Några svängar i skogen blir det med hundarna. Sally går ju i sakta mak, men den röda... ja hon har energi så det räcker hon. Men sen är även Carro nöjd o sover gott. Har kört lite uppletande också. Testade att lägga ut föremålen en kväll när det var helt vindstilla o så fick de ligga nästan en timme. Jösses så hon fick jobba!!! Det är tydligen otroligt svårt för henne att få upp vittringen när inte vinden hjälper till. Detta måste vi träna mer!
Förra veckan var vi in till Valbo en sväng. Hittade då denna otroligt vackra frilands Hibiskus. Såå härlig färg! Hoppas den glädjer mig med många vackra blommor nästa år. Nån till hinner jag nog njuta av i år oxå. Sen får den vintra i lillstugan med den andra hibben o alla pellisar. Ja, det känns att det är höst i luften. Vi tog en prommis med hundarna efter gamla vägen nu ikväll o det var riktigt kyligt i luften. Men dagarna när solen skiner på löven som gulnar är ju enormt härliga tycker jag. Flera av rosorna ger sista rycket nu o ger en sista höstblommning. En som är enormt vacker är klängrosen New Dawn som står vid sommar hönshuset.
Nix, nu ropar kudden:)
Kram o godnatt! //Erica

1 kommentar:

  1. Skoj att läsa om livet med dina djur! Hur går det med rottisen? Länge sen du skrev om den, vi funderar på att köpa en rottis och läser så många bloggar som möjligt med information om vardagen med en rottis.
    Anne-li

    SvaraRadera