Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 9 september 2010

Redan torsdag!

Tjenix! Jösses vad veckorna skenar iväg.... Mycket händer på gården. Tunga beslut är tagna o andra beslut gör att man ändå ser frammåt! Titti, mitt minishettissto fick en släng av fång. Hon har gått inne på förmiddagarna o får gå ut när jag kommer från jobbet. Hoppas att det räcker med detta o att hon piggar på sig. Igår var hon så pigg så hon trängde sig förbi skottkärran o rymde ut till hagen... så hon är inte stapplig ialla fall:) I och med detta har jag beslutat mig för att sälja Islänningarna o köpa ett shettissto som sällskap till Titti. Jag känner att jag inte är fysiskt kapabel med allt vad det innebär med en unghäst som ska tränas i grimma, att lyfta fötter osv. osv. Så det är bättre att nån med bättre förutsättningar får fortsätta med mina underbara hästar. Titti kan jag dock aldrig sälja, så nu letar jag en sällskapsdam till henne som även kan ridas eller köras/tömköras lite. Jag gillar ju att pyssla o greja med shettisarna. Har just nu tre intressanta hästar som jag funderar över. Eller kanske det lutar åt två i nuläget... ett svart sto som är äldre men med en fantastisk stam o nedärvt en godk. hingst o diplomston. Där är det väl ett minus att hon bor långt norrut, men det kan nog lösa sig med transport om jag bestämmer mig. Ett sto som är diplom, rödskimmel också med bra stam o inte så långt bort. Mmmm, det är ändå väldigt roligt att leta häst! Jag tittar på webstambok, kollar på bilder på släktingar mm. och det är ju bara roligt huvudbry. Sen tränar vi på jag o Carro. Ska ju tävla igen på lördag o jag vill ju så gärna att det ska gå bra. Det vore den högsta önskan -att bli uppflyttad.... hoppas, hoppas!!!:) Hade tänkt åka o träna lite ikväll, men Mattias jobbar em. och Emil har varit så dryg, så nu när det blev lugnt rann orken av mig så jag stannar hemma. Måste nog åka o handla lite bara... eller så gör jag det i morgon. Sally ligger bredvid o snarkar o pustar i sömnen. Hoppas att allt går bra med valpningen, men det tror jag nog. Hon var så himla duktig förra gången o fixade allt själv. I morgon ska jag in till Jennys Hund o Katt i Valbo o hämta sponsorpriser till tävlingen. Då ska jag kolla om hon har några vetfällar till bra pris. Behöver nog köpa nån ny. Sen ska jag ju ha till alla valpar också, -Många fällar blir det:) Nix, nu ska jag gå o kika på dumburken ett tag. Eller så kollar jag vidare på hästannonser... Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar