Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 26 september 2010

Säker:)

Jag var ju säker på att Sally hade minst 6 valpar, men när flera timmar gått utan att knölen jag kännt i henne kommit ut o inga tecken på värkar, så ringde jag o rådfrågade. Ringde först Erika men ingen hemme, sen fick jag tag i Carina. Hon trodde att det var ett förstorat livmoderhorn o inget jag behövde åka med till nån vette för att kolla. Ha koll på det så ska du se att det är borta till i morgon, senast övermorgon sa Carina. Då kände jag mig lugn! Sen ropar Emil -Mamma Sally har fått en valp!!! Kl.17,08 kom valp nr. 6 ut! En jättefin vältecknad hane på 220 gram. Nu har jag kännt igenom Sally igen o tycker jag känner en till valp, men är inte säker på det... tiden får utvisa:) Sally är sååå duktig på att ta hand om valparna! Helt underbara är de allihopa så klart. Men faktiskt en helt otroligt jämn kull o alla är riktigt fint tecknade, jämna o fina i teckningarna. Kram Erica

3 kommentarer:

  1. Super-grattis till valparna! Dom verkar jättefina allihop!

    Nu är ni väl jättestolta över Sally och hennes småttingar...;)

    Hälsningar från Norrlänningarna!

    SvaraRadera
  2. Så kul och så fina de verkar allihop :-) Måste få komma och mysa med dem när Sally vant sig och de gått ett tag.

    Gosa och njut av dina små ............kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till sååå fina valpar och att allt gick bra!

    SvaraRadera