Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 16 april 2011

Bild boom!

Lambis söta lamm födda fredag morgon den 15 april bagglammet till vänster o tacklammet med vit mule till höger.
Märta på skogsprommis fredag den 15 april.
Märta kollar hur hon ska ta sig över allt vatten:)
Fina Inez med alla sina ungar, 6 st japantecknade honor. 1 är tingad -levklara till påsk!
Gotlandskaninen Leas ungar: Två gula o resten japantecknade, har kikat lite försiktigt o 8 tror jag det är.
Hoppas texten blir bättre denna gång. Förstår inte varför den blir så ihoptryckt när jag gör mellanrum......
Igår var en härlig dag. Jag var trött i kroppen efter den hektiska torsdagen. Men det är så härligt o ger så mycket energi när man får gå o pyssla med djuren!
En skogspromenad med hundarna blev det såklart också. Nu har det torkat upp lite bättre så det går bra att gå "vår" gamla väg ner till åkrarna. Perfekt tur för hundarna, Carro kan springa av sig så mycket hon vill o Märta kan också gå denna sväng.
Idag blir det pyssel ute o om Anna kan hjälpa mig ska vi skjutsa tillbaka Natasja idag. Det går tyvärr inte så bra med henne o Irma. Natasja jagar undan Irma från höet o Irma tappar hull. Jag ger henne fritt med hö inne o så får hon 5 dl. krafft groov 125 på morgonen innan hon går ut o lika giva till kvällen när dom kommer in. Ändå så tappar hon o det gör det ju inte bättre när Natasja far o jagar undan henne ute. Tråkigt för Natasja är en superfin o trevlig ponny som vi gillar. Men tyvärr stämmer inte kemin mellan tjejerna o då går det inte.
Nej, nu ska jag ta kaffemuggen o gå ut i solen på verandan!
Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar