Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 12 april 2011

Vilken underbar vårdag!!!

Igår var hönorna med o sprätte när vi var ute o krattade. Dom gillar att kolla in vad vi gör o det är så himla trevligt att ha sociala höns som går fritt på gården! Jag gillar verkligen mina höns!!
Vi avslutade vid 19- tiden med grillmiddag... korv över glöden som var kvar! Hääärlig avslutning på vår städdag!
Efter jobbet träffade jag grannen Ann-Sofie med hennes bruna busar. Vi tränade lite uppletande på åkern. Alla hundar jobbade bra fast det var supervarmt ute. Solen kom inte riktigt fram men tremometern visade på +14!!!
Skickar Carro, vilken sats hon tar iväg!!!
Här kommer hon in med ett av föremålen. Hon var så duktig o taggad fast vi inte tränat uppletande på hela långa vintern.
Halloj!
Igår blev det ingen datatid, utan heeeela dagen tillbringades ute. Vi fick jättemycket gjort. Jag har en sån energi o Mattias med. Måste bero på kosten!?
Jag tränade först med Ann-Sofie direkt efter jobbet. Sen en kopp kaffe o så kom Mattias hem. Då gick vi ut o krattade o grejade i trädgården. Sen startade vi en brasa o eldade upp gammalt ris o löv mm. Jag städade ur hönshuset o så eldade vi det. Städade ur där kaninerna var i höstas i rastgården o eldade det. Fixade en bur så Felix kunde flytta ut. Ja, vi gjorde massor o hade en härlig utedag hela familjen.
Som avslutning grillade vi korv över glöden. Underbart!
När vi kom in blev det bad o dusch för alla, vi luktade som böcklingar:)
Sen tog jag o Mattias ett glas vitt o bara kopplade av innan det var dax att krypa till kojs.
Idag verkar det bli kallare o mer gråmulet, så jag är glad att vi tog till vara på gårdagen!
Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar