Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 26 april 2011

Oj vilken dag!

Tjenix! Började med en utryckning mitt i tandborstningen i morse:) Siw ringde o deras kvigor var på rymmen! Bara att dra iväg med blött hår, stoppade telefonen i fickan o tog med reflexväst till mig o Carro. Kvigorna var på åkern vid Kent o Stina men nedåt mot Granngården. Jag gick lugnt med Carro för att checka hur kvigorna betedde sig mot oss. Detta var 8 kvigor som inte alls är tama o har aldrig sett en hund förut. Carro har bara föst våra kvigor o de sista slaktade vi för 1 1/2 år sedan. Men det gick bra o vi föste dom mot Hammarlunds, men där var det en plöjning dom inte ville gå över o dom rusade då ut mot Åmotsvägen. Fy! Fast Siw stod där med varningsblinkers på o försökte stoppa trafiken så körde en bil om dom i full fart:( Vi fick som tur var stopp på kvigorna innan dom hann ut på vägen o vi fick dom tillbaka innåt Bladmuren. Sen var det diverse turer fram o tillbaka o jag sprang som en tok ett tag. Fy vad trött o slut jag var o vilken puls man får när djuren ska över vägen. Det tod oss ca 1 och en halv timme innan kvigorna var tillbaka i hagen. Pust! Men jag är jättenöjd med min o Carros insats. Jobbade sen nån timme o sen hem. Hade tid för klippning o slingning kl.14. Handlade o uträttade ärenden o sen hem. Har tränat med Carro både lydnad o lite uppletande här hemma ikväll. Hon var riktigt duktig även om vi nöter avlämnanden i både apportering o vid föremålen. Metallen gick kanon o jag är så nöjd. Avslutade med en prommis med alla hundarna efter vår skogsväg. Tror både jag o Carro sover gott i natt:) Snälla Siw kom förbi med en så himla fin bukett blommor till mig ikväll. Som tack för hjälpen i morse. Himla snällt!!! Fast det var ju roligt också eftersom allt gick bra o nästa gång kan det vara vi som behöver hjälp. Nu känner jag mig nöjd o ska gå o lägga mig! En dusch först bara:) Ha det gott! Kram Erica

1 kommentar: