Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag!

Go kväll! Nu är det läggdags, men jag skriver väl några rader först. Jobbade på ICA idag o jag hade ansvar för dagens lunch. Idag blev det torsk med äggsås o pot o gröna ärtor. Hysteriskt med folk i butiken o bara man hade koll på allt inför lunchen så var det riktigt roligt att jobba när det var sånt tryck. Påsktallrikar gjorde jag också, hoppas att det såldes. Efter jobbet var det hem o äta lite o ut med hundarna. Vi gick en sväng i skogen som dom gillar. Lite pyssel o så var det dax att åka o hämta Isac o skjutsa till fotbollsträningen. Hade hundarna med o stannade på brukshundsklubben på vägen hem. Tänk att jag har värlens bästa hundar! Sally som helst är hemma o myser o är nöjd med en kisspromenad om dagen. Sen poar hon på här hemma o är nöjd med att kunna gå o lägga sig på nån fläck där solen värmer. Carro som älskar att träna eller ta en promenad eller vad som helst, bara vi gör något. Idag var det fria följet som gnuggades med massor av belöningar med olika mellanrum. Allt för att bygga positiv förväntan. Tränade metallen o hon hämtade den klockrent! *Lycka* Var även tvungen att prova hopp apport o det funkade också! Lite inkallning, stå, sitt o ligg under marsch samt kryp o skall tränade vi igenom. Märta, ja min underbara lilla Märta! Jag tränade "koppelträning" hade jag tänkt. Men den lilla tjejen gick o tittade på mig o ville ha frolic så då började jag belöna när hon gick i "fotposition". Jamen hon är helt fenomenal! Vilken kontakt o vilken arbetsvilja. Jag blev alldeles tårögd!!! Jag började också med lite ligg o det fattade hon nästan direkt. Helt mållös blir man av henne! Nu är det ju bara på bäbisnivå, men ändå blir jag så himla glad. Nu ikväll när jag släppte in Irma så var hon svettig i ljumskar o på halsen. Tror det är väldigt nära fölning nu! Ska kolla till henne innan jag går o lägger mig. Jag halmade ett tjockt härligt lager o såg till att fylla i vattenhinken full innan jag gick in vid 21,30. Så spännande att få ett föl! Nej, nu blir det en dusch o kolla till Irma innan jag kryper ner! Stackars Mattias jobbar natt han, men han får väl trösta sig med att det är bra betalt:) Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Blir du bara hemma i påsk, jag måste ju försöka komma ut och fota lite hos dig.
    Hojta om det skulle kunna funka för dig, ja enklast är väl att du svarar mig på Facebook ; )

    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Undrar om Sally o Bea är släkt på nå´t sätt...?

    Ligga hemma o mysa på en solfläck med nå´t litet avbrott för kiss o lek... det är toppen, tycker hon...:-)

    Glad Påsk/Eva m flock

    SvaraRadera