Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 20 april 2011

Halva veckan avklarad:)

Min frukost: Omelett av egna ägg o kantareller och ost o tomat. GOTT!!!
Go kväll!
Ja, nu är redan halva veckan avklarad. Eller mer än halva, jobbar i morgon sen är det långledigt till tisdag -skönt!
Idag började jag lite senare o hade ansvar för butiken när Siw åkte till Sandviken o sålde kyckling där. Jag fixade löner o sprang in o ut till kunder i butiken. Kontoret har jag inne i deras hus o butiken är i en annan byggnad på gården. Roligt med många kunder o jag sålde bra. Skjutsade hem Falla som jobbar som styckare o passade då på att gå in på Granngården o köpa lite påskblommor som jag fixade till i en kruka utanför butiksdörren. Gula penséer o små påskliljor blev fint mot den röda väggen.
Efter jobbet blev det lite mat o ut. Det var så skönt ute så vi har varit ute o fixat hela em. o kvällen. Det är ju krattning o staket som ska fixas, har sått lite sallad i växthuset o så gick vi en skogsprommis med hundarna. Grillade kyckling lårfilé till middag o hade sallad o beasås till, mmmmmmm! Ja nog fick man denna dag att gå oxå:)
Vi älskar dessa sköna dagar när man kan vara ute o pyssla. Det är ju så skönt att bara gå runt o greja o fixa. Hundarna är ute hela dagarna o dom är rätt nöjda när vi går in o gör kväller.
Vi hann en sväng till Granngården i em. också. Så nu är gasoltuben fylld o grillsäsongen är räddad. Lite penséer och kompostgaller blev det oxå.
Kia, skrev lite fel i förra inlägget, var sååå trött! Men Kia är tackan som hade den jobbiga förlossningen. Hon är nu sakta men säkert på rätt väg. Hon ligger mycket men ställer sig så lammet får dia o hon flyttar runt i boxen. Hon får nog gå ut till dom andra i morgon kväll om det fortsätter åt rätt håll. Lammet är piggt så det visar ju att hon får tillräckligt med mat.
I morgon är det jobb på ICA o då ska jag ordna med påsktallrik till lunch. Ska bli roligt!
Sen ska jag försöka komma upp till brukshundsklubben o träna lite på kvällen. Det var så länge sen nu. Jag tränar ju bara här hemma mest... ska skärpa mig nu när lammningarna är klara. Det är svårt att åka hemifrån mitt i lammningarna, det bara är så.
Fick ägg med posten idag! Så nu ska jag kläcka fram dv.kochin. Hoppas det blir några hönor av dom!
Min hedemora höna ligger också på ägg! Hon har dock sina egna hedemoraägg hon. Så det ska bli jätteroligt med kycklingar om tre veckor!
Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Superkul att hedemoran ligger på ägg!
    Håller tummarna för att det går bra = )

    Kram Lena

    SvaraRadera