Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 5 april 2011

Så fick jag så jag teg...

Go kväll! Jobb idag o sen hem o vila... har sån himla värk i ett knä o i musklerna. Trist när man känner av detta gråväder i kroppen:( Jag har önskat hela vintern att jag hade lite sand här hemma för det har varit så halt där jag har min bil parkerad. Eller rättare sagt där jag kliver i o ur den. Ja, nu har jag sand så jag spyr! Det är sant överallt inne!!! Eftersom vi har Sally o Märta i sängen är det till o med sand i sängen:( Ja, så snabeldraken går varm kan jag säga. Varje dag när jag kommer hem från jobbet så dammsugs det över allt o lite till..... Så nu har jag fått så jag tiger:) Såg att Mia låg själv i vindskyddet så jag släpade mig ut nu ikväll. Där bredvid henne låg ett stort fint tacklamm! Åh, vad glad jag blir över fina välskapta pigga lamm! Hon är stor som en tunna Mia, så jag trodde faktiskt att hon ev. skulle få trillingar. Men bättre med ett stort än två eller tre små. Jag är glad bara dom är friska, för i år har det inte varit nåt lätt lammår. Men jag ska väl inte klaga, vi har ju haft sån tur med lammningarna förr om åren. Min väninna Anna har kämpat med nåt flasklamm varje år hon. Det har vi sluppit. Nej, nu blir det att krypa till kojs. Ha det gott! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Med och motgång, glädje och sorg. Det är livet på en pinne omgiven av djur. Sorgset med det lilla lammet som dog.. :(

    Men så härlig lilla Märta ser ut. Inte kan man tro att hon är så busig som du skriver när hon ligger som en pösmunk i hussefamnen.

    Lycka till med nya vovven!!!
    KRAM

    SvaraRadera