Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 4 april 2011

Trött nu....

Bäst man sover på favoritleksakerna så inte Sally tar dom!!!
Knutte han får utstå mycket han! Måste vara världens snällaste katt.....
Mysa med husse i kökssoffan tycker Märta om!
Tjenix!
Denna helg har helt sugit musten ur mig....
Lördagen var väl ok, men när jag kom ut på morgonen hade något hänt med Ullas tacklamm. Hon låg mot vindskyddsväggen o kom inte upp. Låg rätt livlös o kall när jag kom ut. Vet inte om hon fastnat där, eller om det var nåt annat som gjorde att hon lade sig där. Men jag fick ta in henne i pannrummet o ge henne lammnäring. Hon blev piggare först ialla fall. Mycket spring för att få i henne en skvätt välling då o då.
Cyklade en sväng med Carro så hon skulle få röra lite på sig. Det blev 5 km o hon tyckte det var roligt. Annars är det rätt fullt upp med Märta! Hon är såå härlig!!!! Stannade till på brukshundsklubben när jag varit o handlat på lördag kväll. Det var så kladdigt o blött så det var inge roligt där alls.... Gjorde lite inkallningar med stå med Carro och lite fritt följ. Men Carro ville inte sitta för det var så blött så vi struntade i halter:)
Märta fick en liten koppelprommis för att få se lite nytt här i livet. Bra med nya ställen, koppelträning o korta bilturer tycker jag.
Mycket nytt o många Nej när man är liten vovva! :)
Märta ska bli elingenjör när hon blir stor. Med inriktning på data o telefoni!
I helgen har hon dissikerat ena nätverkskabeln o en telefonledning...................
Tur att hon är söt!:-)
Under natten var jag ut o kissade med Märta o var då också ut o gav tacklammet välling. Hon fick lite extra selen i vällingen utifall det var selenbrist.
Igår regnade det HELA dagen, spöregnade!!! Det kändes i hela min kropp så jag gick på halvfart....
Matning av lammet som var piggare på morgonen! Bäade så pass att jag gick ut med henne till Ulla. Ulla nosade men hon fick dia, fast hon diade lite dåligt. Tror jag såhär i efterhand.... när kom ut efter några timmar låg hon livlös igen. Jag lyckades inte få fart på henne denna gång, utan hon somnade in. Så jäkla ledsamt o jobbigt!
Petade i mig en citodon o gjorde sen rent o pysslade med kaninerna en stund. Men annars var det mest vila igår.
Dessa motgångar med Ullas lamm har verkligen gjort mig trött o ledsen:(
Ja, ja men nu är det ny vecka o nya tag. Hoppas det går bra med resten av lammen som ska komma. Orkar inte mer motgångar iår.
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar