Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 15 april 2011

Ledig... fredag!!!

God morgon! Ja, idag är det fredag o jag är ledig. Skönt! Eller..... Tidigt i morse var jag ut o kollade till Tia o Lambi som jag stängde in i lammningsboxar i går kväll. Båda hade fått lamm!!! Båda hade tvillingar en tjej o en kille. Lycka!!! Sen går Kia också o är "knepig". Hon är lite ifrån dom andra o kommer fram o vill bli kelad med. Hon är inte en keltacka annars... Så det är något på gång där också. Bara hon blir klar så har "våra" tackor lammat klart, då är det bara mina nya "Västerängstackor" kvar i maj. Så idag blir det mycket spring i fårhagen:) I morse blev jag väckt av Mattias som kom hem igen!? Det brinner på Sandvik o man får inte gå ut i Sandviken sa han. Det var tydligen nåt betkar på röravd. som börjat brinna o det spreds giftig rök. Fy! Men vi åt frukost o han hade kontakt med sina jobbarkompisar o sen vid 6,30-tiden åkte han igen för då var utegångsförbudet kring Sandvik hävt. Otäckt för de drabbade med såna här olyckor. Hoppas verkligen att ingen blev skadad. Igår jobbade jag på ICA till 13,30 så hungrig när jag åkte hem! Fort i med sen lunch o sen gick vi ut med varsin kaffekopp jag o Mattias o bara satt o njöt i solen en stund. Sen en koll av djuren o så var det dax att åka o hämta mitt bagglamm hos styckmästaren. Jättefint kött blev det! Tog reda på kött tills jag inte orkade mer i går kväll. Ska skära sista malköttet idag o när Mattias kommer hem ska han få sätta ihop kvarnen också ska jag mala lammfärs. Det är ju så gott! Djuren ska få sitt pyssel idag o så blir det en skogspromenad med hundarna. Ja det får nog min lediga dag att gå tror jag:) Kollade i min gotlandskanin Leas bo igår o hon har minst 8 ungar varav de flesta är japantecknade! Mår fortfarande jättebra på min nya kost. Skönt att man bara känner att man mår bra o att det inte känns som någon uppoffring. Hoppas att jag blir bättre i mina muskel o led inflammationer också, det är lite för tidigt att märka nån skillnad. Men i psoriasisen är jag liksom lugnare i utslagen. Ha en underbar vårdag! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar