Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 29 november 2011

Tisdag...

Tjenix!

Fy vilka deprimerande inlägg det varit ett tag. Men sånt är mitt liv, många dagar som går bort på grund av värk o sängläge:(
Därför måste jag ta vara på de bra dagarna till 150 % !!! :)

Idag blev det en tur söderut o hämtade kyckling. Det var lite halt i morse när jag åkte, men sen var det slask o regn om vart annat.
Resan gick bra ialla fall och jag mötte även upp en tjej som hade en ny kanin med till mig. Det är en gotlandshona som är jättefin. Hon har underrepresenterade linjer o det ska bli roligt att få ha två bra honor nästa år. Det är ju lite speciellt med gotlandskaniner för de har varit utrotningshotade o man får fortarande bidrag för att avla dessa i genbank. Men i dagsläget är dom inte utrotningshotade, men vissa linjer är underrepresenterade och dessa ska man gärna avla mer på och såna linjer har mina båda nya honor.

I morse rök Sally o Märta ihop igen:(
Jättejobbigt när dom inte kan hålla sams. Vi tror att Märta är i puberteten o ska till o löpa snart, därav hormonsvängningarna. Nu ska ialla fall Sally få bo hos farmor o farfar ett tag så hon får lugn o ro. Jättesnällt av dom att låta henne bo där ett tag!

Hästarna är intagna för natten o pysslade med. Har ju lagt ut annons på Norma o Isa, men det är väldigt dött på hästmarknaden nu. Norma är den som är mest akut med, hon säljer jag gärna jättebilligt till ett bra hem. Hon behöver tränas snart o ledas o sättas fast på gången mm. och jag vill inte ge mig i kast med det o riskera att bli förstörd i nån led. Så känner du någon som vill ha en shettis som sällskap eller gärna utställning mm för hon är fin, så har jag en fin fölunge till salu billigt!

Nej, nu blir det en dusch o sängen. I morgon har jag visst besiktning 8,40 och besiktningen är det kaos på. Dom har ju inga datorer som funkar så det kan ju bli spännande!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar