Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 3 februari 2012

Daniel....

Tjenix!

När jag kom till jobbet så hade dom glömt min demo... Så jag fick gå hem o det kändes bara bra:) Snälla S hade dåligt samvete för att jag fått åka dit i onödan o kom med två julchoklad askar modell stora! till grabbarna. Jättesnällt!!!

Så jag handlade istället, både mat, en blomma o en flaska vin!

När jag kom hem käkade jag o Mattias lunch o sen klädde jag mig o gick ut o kollade Doris. Jag har bra magkänsla! För där var det slem som hängde ut o hon hade börjat lamma!!!
En stund senare kom ett stort fint bagglamm ut. Han är jättestark o fin, en renrasig dorset så jag hoppas han kan bli avelsbagge om han växer som han ska.
Doris är en jätteduktig mamma, men det är ju hennes andra lammning så då brukar dom vara bra, men man vet ju aldrig när det är en ny tacka.
Båda mår bra o står i sin box o vilar, med värmelampa i hörnet utifall lilleman fryser. Daniel är väl ett passande namn på en dorsetbagge från Ockelbo!

 Hej på dig! Alldeles nyfödd!


 Undrar var mjölkbaren är???


 Mmmmm gott med en slurk varm mjölk!





När allt såg lugnt ut i lammboxen o Mattias hade skottat klart så tog vi en promenad med hundara. Men fy vad kallt, -14 är det ute!
Hade min härligt varma kaninskinnsmössa som jag fått av mamma på mig, men frös om näsan.

Nu kommer svärfar så vi ska dricka kaffe.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar