Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 25 februari 2012

Lördagen flög iväg...

Go kväll!

Idag var det "sovmorgon" till 7,15, hade klockan ställd på 8 "utifallatt" men jag vaknar tidigt ändå. Ut med hästarna o mockade. Gjorde rent till några kaniner o städade lite i stallet innan frukost.
Sen efter frukost o kaffe blev det att vattna o fixa hos fåren. Ulla ligger mycket o är enormt stor om magen. Antingen är hon riktigt mager, eller så har magen ramlat ner som den gör inför lammning... Ialla fall fick hon extra kraftfoder med selen o mineraler idag. Ska ha koll på henne, för hon ser faktiskt ut som hon skulle kunna lamma snart. Annars har hon varit stadig o lammat sista dagarna i mars alla år.

Jobbade hela dagen på ICA igår och idag jobbade jag också, men mellan 11 och 15. Rejält trött o slut i benen o höfterna när jag kom hem!
Kokade kaffe o satt o vilade o pratade med Mattias en stund. Skönt att bara vara o pusta ut! Sen klädde vi oss o tog hundarna på en 4 km prommis. Tog nästan en timme att gå, det var jätteskönt men blåsigt o halt ute. Men det var skönt att röra på benen fast jag var så trött, att gå sätter liksom fart på cirkulationen i benen o hela kroppen. Såå skönt!

Ikväll blev det lite lätt kvällsmat o sen har jag slappat o kollat tv. Snart blir det Melodifestivalen att vila ögonen på. Känns skönt att få känna sig trött o nöjd!

I morgon kommer en familj som verkar väldigt seriösa o trevliga o tittar på Isa. Hoppas att dom gillar henne o jag dom. Men man vet aldrig, fast det vore skönt att få en häst såld.

Nej, nu ska jag gå o kika lite på TV.

Ha en skön lördagkväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar