Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 17 februari 2012

Oj, redan fredag!

Tjenix!

Himlars, vart tog denna vecka vägen då???

Men jag har ju kännt av förkylningen i början på veckan, så då blev det inge ork över på kvällarna och ingen ork att blogga. Men nu är jag pigg i förkylningen, men då känner jag av leder o muskler istället:(

Men idag när jag var ledig åkte jag ner till Sandviken på fm. Hämtade upp några nya kaniner!
Hade tingat en hane sen tidigare, men även en ny trevlig o jättefin hona fick komma hit. Lena i Årsunda ska sluta med genbank på Gotlandskaniner, så jag köpte en av hennes honor med hanen. Det är väl ingen speciell stam eller så, men denna hona är jättetrevlig och det tycker jag är ack så viktigt. Min hona som jag köpte ända från Ö-vik i höstas med väldigt bra stam som bör avlas på, hon är så jäkla aggressiv. Inte roligt:(
Så hon ska få nån vecka till men skärper hon sig inte så hamnar hon i frysen!



På vägen hem hämtade jag upp Sally. Farmor o farfar skulle bort över dagen så hon blir här en natt. Grabbarna blir alltid sååå glad när Sally kommer hit. Men Sally trivs bäst där, men hon blir faktistk glad över att komma hem också.

När jag kom hem så inkvarterades de nya kaninerna i burarna o jag kollade in dom noga. Väldigt fina kaniner o honan som jag inte tänkte köpa först är så trevlig o har jättefin lite ovanlig färg. Ska bli spännande att se vad det blir för ungar efter dessa i vår!

Gick in o käkade lite o väntade tills grabbarna kom från skolan. Sen gick jag o vovvarna på en prommis. Helt underbart väder ute! Strålande solsken och runt 0. Hääääärligt!!!



Vi gick vår runda ner till åkern, skoterleden till nästa åker o så genom skogen hem. Vi gick den rundan i förrgår o då mätte Mattias med sin nya "app" han laddat ner i telefon. Bara drygt 3 km visade den. Jag blev besviken för jag trodde det var längre.... tar nästan en timme att gå. Men det är ju väldigt kuperat o svårgått så man kan ju lura sig på sånt.

Idag mätte jag med min app. Mattias hade laddat ner en till mig också, så jag kan ha när jag ska lägga spår till hundarna. När jag gick idag var det precis 4 km!
Det är väl inte en jättelång runda, men för mig är det en långprommis och jag är så stolt över att kunna gå denna sväng. Jag har ju ändå en protestes i höften o även om det inte är något jag går o tänker på, så är jag alltid så glad o tacksam att jag KAN gå!



Med kaninerna så fick jag även min halsrem. Är såå glad att kunna ha mitt vackra smycke som jag vann just från Lena. Hon gör så vackra smycken, se på:

Nej, nu ska vi fredagsmysa med ett glas vitt!

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Härligt att det gick bra med kaninerna = )
    Halsbandet blev superfint ; )

    Ha en trevlig helg!

    Kram Lena

    SvaraRadera