Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 20 februari 2012

Mååååndag!

Tjenix!

Vips, så var den här helgen också över. Himlars vad dagarna går fort!

Har tagit långprommisar med hundarna, tränat lite med klicker inne o lite lydnadsmoment ute. Hönsen fick städat igår o nu är det rent o fräsht ett tag. Fy vad höns lortar ner! Men det är ju bara att städa ofta:) Dom värper ialla fall nu och då är det roligare att pyssla med dom, än höst o långa vintern när dom ruggat o har vintervila o man inte får ägg på måååånader... Älskar mina trevliga höns o alldeles egna ägg med mörkt gul gula o underbar smak!



Kaninerna mår bra o nu är det verkligen fullt i alla burar. Ska väl inte ha så här många djur, men det blir nu ett tag o sen får vi se vilka avelskaniner som sparas. Nån hona börjar bli till åren avelsmässigt så ev. är det sista säsongen nu, så det är därför jag köpte in lite nytt.

Även med tackorna har jag två som har lite dåliga klövar. Så de två tror jag tyvärr har sin sista sommar att se fram emot... Tungt men så är det i djurvärlden.

Hästarna är det väldigt dåligt med intresserade, men så igår var det två som ringde o mailade. Vi får väl se hur det blir. Men nog vore det skönt om nån av hästarna blev såld. Jag tycker så mycket om dom alla tre, så jag kan inte välja vilken jag vill sälja, därför är annons ute på både Norma o Isa. Ska lägga ut Irma också men väntar till det blir mer vår.

Idag har grabbarna kompisar med hem. Utfodrade dom alla med korv o bröd. Nu har dom varit ute o lekt ett tag o snart kommer väl hela grabbgänget in igen:) Tja, annars händer det inte så mycket, utan jag fixar med djuren efter jobbet o promenixar o tränar hundarna.
Åh, vad jag trivs med mitt liv!

Ha en riktigt underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar