Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 9 februari 2012

Förkylt!

Tjenix!

Ja, har inte orkat skriva nåt i bloggen på ett par dagar, är så attans förkyld:(

Men efter mycket om o men o en ny vattenpump, så har vi äntligen fungerande vatten. Så härligt o man känner verkligen vad man uppskattar småsaker som att det finns vatten när man vrider på kranen:)

Måndagen mådde jag illa efter mina mediciner o gick tidigare från jobbet. Sen blev det värre o jag fick migrän på det. Vaknade på tisdag morgon urlakad o som "grädde på moset".... görförkyld! Tja, jag har kokat upp vatten med färsk ingefära o lite honung. Man ska ju dricka mycket o ingefära o honung ska vara bra. Försöker kurera mig så gott jag kan.

Anna kom förbi igår o kikade på lammet. Så roligt med lite främmande! Vi gick in o fikade lite innan hon skulle hemöver, det var så kallt ute så man ville inte stå ute o frysa. Massa prat o kaffe innan hon skulle o hämta dotra på skolan. Trevligt!

Sally kom hem igår o i morgon ska vi iväg o para henne. Hoppas verkligen på smått ivår! Ska bli otroligt spännande med denna kull, har stora förväntningar o tror verkligen att det blir bra. Skulle inte para henne annars heller:)

Lite annat smått som bor på gården nu:

Daniel- supersötis o har en jätteduktig mamma som tar väl hand om honom! 


Här är Inez kull, söta små dv.vädurar o alla är japantecknade! 


Här är Bäbiz kull två svarta hanar varav en verkar få lejonman samt en viltgrå hane o en blå hona med lejonman, + en av Inez japantecknade bor här, den höll ju på att tyna bort men är nu rund o fin!

Nu ska jag gå o koka mera ingefärsvatten. Känns bra att dricka det, liksom lenar i halsen med honungen i.

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Jag tror nog att förkylningen beror på tulpanvattnet:-) Du är så rolig Erica, det kommer jag aldrig att glömma.Men vad gör man inte för kaffe. Själv ville man ju inte ens åka hem när det var torrt i kranarna:-/

    Gud, vilka goa bebisar ni har där hemma nu. Plockade upp Isak med kompis efter vägen idag och fick bekräftat att kaninungarna var supergoa. Mysigt också med en till kull efter Sally-gumman. Hon är ju så supertrevlig den tiken.

    Krya på dig nu. (Om inte ingefära och honungsvattnet hjälper så fick jag rosor idag och rosvatten har jag hört ska vara bra mot förkylning;-):-)

    Stor krya-på-dig-kram kommer här// Ann-Sofie

    SvaraRadera