Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 26 februari 2012

Vilken härlig dag!

Go kväll!

Idag har det varit väldigt härligt ute! Inte så varmt, utan ca 0:an men strålande solsken.

Gick ut o fixade lite i stallet o tog in hästarna till spekulanterna kom. När jag skulle ta in Isa så kom Irma sättandes efter... Jäkla ponny! Hon hade sprungit rätt igen om trådarna i insläppet. Norma stod gnäggandes kvar i hagen hon. Duktig ponny!
Ja, så då fick småtjejjerna också följa med in i stallet. Vill inte att Norma ska försöka smita o lära sig ovett av sin mor. Blir ståltråd senare i hagen!

Borstade av det värsta av Isa, hon fäller grymt med hår nu:(
Strax efter utsatt tid så kom familjen för att titta på henne. En riktigt sympatisk o trevlig familj! Dottern provred Isa ner till åkern o vände och jag gick med.
Hon hade Isa i fin form o provade även att trava o hon red henne jättefint. Isa är ju såå tjock om magen, det är nog liiiite mer än bara fölmage:)
Men hon red henne barbacka med en vojlock under bara. En jättetrevlig dotter hade dom och hon var så himla snäll o go. Dom ska prata igenom ev. köp o höra av sig när de bestämt sig. Det vore roligt om hon hamnar hos dem, för det kändes väldigt bra!

När dom hade åkt så sopade jag ur stallet o gjorde iordning inför natten. Sen in o drack kaffe o åt lite och sen klädde vi oss o gick med hundarna.
Det blev en timmes skogsprommis i härligt väder. Hundarna tycker det är skönt att springa fritt iskogen. Vår sväng är bra upptrampad o nu så det är perfekt att gå genom skogen till skoterleden och sen hem. Även skoterleden är perfekt att gå i o det var toppen fint ute idag.

När vi kom hem efter prommisen så mockade jag ur lite i fårhuset o halmade nytt tjockt lager. Det ska bli skitväder i morgon o då känns det x-tra bra när det är fint till djuren.

Tja, så idag har jag varit ute mest hela dagen o njutit av det vackra vädret. Nu ikväll blev det middag o nu känner jag mig trött o nöjd. Har lite ont i axeln, är väl allt jobb denna vecka som märks. Ska ta det lugnt nu o vila mig resten av kvällen.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar