Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 12 februari 2012

Söndag kväller...

Tjenixen!

Pust, idag är jag ialla fall på G!
Igår var det i dimman HELA dagen:(
Jag käkade alvedon o sov! Mattias fixade djuren med vatten till alla och jag var ut en liten sväng o gav hö o kraftfoder. Helt utan ork igår. Idag har jag tagit det rätt lugnt. Vi gick en pyttekissprommis med hundarna på fm. Helt underbart ute med strålande solsken o bara -1. Sen gjorde jag lasagne till lunch o fixade o plockade inne. På em. gick vi med hundarna upp i skogen bakom o sen skoterleden ner till åkern o tillbaka. Vi gick sakta så jag orkade gå med o vi var ute en dryg timme. Hundarna for som tokar i snön o nu ligger dom helt utlsagna här bredvid.

Mattias har åkt o handlat o skjutsat Emil till farmor o farfar. Han ville så gärna sova där inatt för dom har studiedag i morgon.

Själv har jag roat mig med att betala en massa medlemsavgifter:
Svenska Kennel klubben
Svenska Brukshunds klubben
Svenska Vallhunds klubben...
Svenska Australien shepherd klubben..
Jack Russelklubben....
Svenska Lanthönsklubben....
Ockelbo Brukshundsklubb..
Föreningen Gotlandskaninen...  Herre Guuuuud vad medlemsavgifter det blir på ett år!!!

I år skiter jag i att vara med i Hälsinglands rasfjäderfäförening, Sveriges shetlandsponnyförening, Islandshäst föreningen, Ockelbo IF o Sveriges kaninavelsförening!!!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar