Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 13 februari 2012

Måndag igen då....



Halloj!

När jag kom hem från jobbet var svärfar här. Han hade skjutsat hem Emil och de hade köpt med Semlor! Mmmmmm jag älskar semlor!!!
Så med en sån i magen blev det sen skogsprommis med vovvsen. Så härligt ute, ca -4 o solen sken. Det blev en tur upp bakom oss o vi var borta ca 45 minuter. Jag gick i rask takt o hundarna busar o racar som bara den i snön.

Lite godis med i fickan o hade lite godislet med Carro o Nicke. Märta fick några "frammåt" kommandon, samt ligg o stanna. Det går att träna lite av varje när vi är ute på prommis o hundarna gör enorma framsteg. Så himla roligt!

Märta tränas på höger o vänster, apportering, inkallning, stå, ligg och fot/kontakt.
Nicke har jag tränat kontakt, hålla apport, rulla runt, "hej" o "giv me ten". Han är jätterolig att klickerträna o jag kan inte låta bli att lära honom cirkuskonster oxå!

På torsdag är det ridhusträning o då tänker jag åka dit om jag mår hyfsat. Nu har jag haft löptikar i tre veckor o nån vecka har det varit förbaskat kallt. Men nu hoppas jag att jag ska komma iväg denna v.!

På em. blev det en "kaffetur" till Åmot. Goa Anna bjöd på kaffe o så fick jag med en bit limpa hem som hon bakat. Jättegod!
Ska be att få receptet på den så jag kan baka en plåt.

Tja, sen har det varit middag för både barn o djur, eldat mm. så dagarna knallar på. Min förkylning är äntligen bättre o det är ju sååå skönt att känna att den är på väg ur kroppen!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar