Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 19 mars 2010

Fredag 19/3

Tjenix!
Imorse var jag o Emil till Stina o fikade o hämtade en pluggbox mm, som vi beställt från en fröfirma. Dessa blir perfekta att så mina luktärter i.
Igår petade jag ner tagetesfrön. För att spara plats så sådde jag tre olika sorter i samma kruka (gul sammet, rödaktig o gulröd). Vill ändå plantera dem ihop, så jag tror det kan bli fint.
Sen åkte vi o köpte Hedemoraägg o lånade äggkläckaren. Ska verkligen bli spännande att se om det blir några kycklingar. Hoppas!!!
Tupparna hon hade var otroligt vackra i gråblått med lite gulaktigt i halsfjädrarna. Blev motljus på bilderna, så det är inte alls rättvisa färger på hönsen. Men vackra var dom, så jag hoppas verkligen på nån fin kyckling ur äggen:)
Maria hade lyst mina Isbarägg o det var 8 av de 10 äggen som hon var säker på att de är befruktade/liv i. Såå himla roligt ska det bli med kycklingar!!!
Har skjutsat Emil till miniklubben o de skulle till Rönnåsen o åka "madrass", Mattias hämtar upp honom när han kommer från jobbet. När jag ändå var nere på byn så var jag in på apoteket o hämtade ut min antiinflammatoriska med. som nu äääntligen kommit in. Hade blivit nåt fel först, men nu fick jag ut den. 800 spänn för medicinen... suck! Men nästa gång blir det frikort, så det är ju skönt. Isac var också med ner, nu har han köpt lördagsgodis så det är klart.
Ja, så nu har jag petat i mig medicin o ska gå o vila. Är helslut idag (...också....) bara att vila som gäller.
Ha en riktigt skön fredag!
Kram Erica

1 kommentar: