Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 13 mars 2010

Lördag:)

Go förmiddag!
Tänkte ha sovmorgon idag, men Carro tyckte annat... Hon gnällde vid 6,15 o när man redan är vaken är det lika bra att gå upp o släppa ut hästarna. Tänkte gå in o lägga mig sedan, men strålande solsken, så det kändes lika bra att mocka så det var gjort när jag ändå var ute... Man är allt lite knäpp:)
Men jag älskar dessa stunder på morgonen med djuren. Så härligt att gå ut med hästarna när solen skiner o fåglarna börjar vakna o kvittra. Mockningen är det bästa med att ha hästarna:) Pyssla o göra rent i stallet medan Missan sitter på boxväggen o kurrar, det är livskvalité för mig.
Lambi bräker alltid när jag går ut o tömmer skottkärran. I morse var dom dock lite trötta fåren. Undrar om inte Lambi får snart, tycker hon är rejält i fylld i sitt juver. Hon ser ut som hon svalt en basketboll, hon är en liten tacka o har en riktig kulmage:) Det är första lammningen för henne, så jag hoppas hon får en fin liten bääbis.
Är himla öm i musklerna idag också. Verkar vara nån inflammation i musklerna som inte vill ge med sig. Men jag har tagit värktabletter o bytt gardiner i Emils rum. Han hade julgardiner uppe, så det är nåt jag tänkt göra lääänge. Kroppen har inte varit så medgörlig, men nu fick det bli med hjälp av tabletter. Jag kan inte putsa fönstren, men bara julgardinerna kom ner såg det 1000 gånger bättre ut! Så nu är det tunna blå gardiner o en blå lampa, blårandiga blomkrukor också.
Senare idag ska Mattias hjälpa mig sadla Frida. Ska rida till Oklagård o vända ialla fall. En "långritt" på säkert 500 meter:) Men jag längtar efter att få rida, så en liiiten tur ska jag väl kunna göra. Även om det blir att betala surt i morgon i kroppen. Den dagen den sorgen....
Har tagit ut Isbaräggen ur kylskåpet i morse. Så jag ska åka till Maria o B-M senare med dem. Hoppas, hoppas att jag får åtminstone nån kyckling.
Ha en riktigt härlig dag!
En vacker bild på Alsjöbergets Beauty By North "Bea" får pryda inlägget idag.
Kram Erica

1 kommentar: