Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 28 mars 2010

Söndag den 28/3

God morgon!
Eller morgon o morgon... klockan är redan 10.
Var o släppte ut hästarna o mockade. Utsläppet tog längre tid än vanligt. Det spöregnar ute, så jag ville ha täcken på hästarna. Först fick jag på Isa sitt täcker, efter mycket om o men... det är svårt att sätta på täcken när man nästan inte kan slänga över täcket över hästryggen, o sen har svårt att knäppa spännena pga värk i fingrar.. Sen var det Fridas tur. Hon hade lyckats sova så HELA hon var full i spån! Hon har en rätt liten box nu, men ändå måste hon ha lyckats sova "runt om"... Happ, det var bara att borsta bort allt spån först för att slippa få det inne i täcket... sen samma visa med spännen odyl.
Mockade också, men hade himla svårt att gå ut med mockkärran. Nej, nu hoppas jag verkligen att jag blir piggare snart. Såå himla less på att vara som ett kravel dag ut o dag in:(
Igår kväll hjälpte Emil mig in med hästarna. Han hade kameran med o knäppte kort på mig o Isa. Sen knäppte han på massor av annat både i golv o tak... Han hade en riktig knäppa kort dag igår:) När jag ser bilderna ser jag att det blir storstädning av väggar i sommar. Ska låta Mattias gå lös med högtryckstvätten!
Nu är det dax för påtår. Blir nog riktigt lugnt här idag. Emil är jätteförkyld o snorar o ligger på soffan o tittar på barn TV just nu o Isac har inte vaknat än. Han har också haft ont i halsen... Själv ska jag knapra i mig lite enichi... hur sjutton stavas det?? Ja, men bra mot förkylning ska det vara.
Klockan är bara efter 9! Datorn ställer tydligen klockan själv:)
Ha en fin dag i regnrusket!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar