Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 5 mars 2010

Fredag den 5:e

Tjenix!
Oj, redan den 5:e mars. Hoppas att våren kommer fort nu. Lääängtar!
Idag var jag o grabbarna ner till Ockelbo o gick på marknaden. Inte så mycket folk, vi var nere mellan 13-14,30, så det var lagomt. Stannade på Granngården o köpte Krafft till Isa också. Hon behöver ett kraftfoder o det jag har hemma är snart slut.
Måste nog åka uppåt Åmot i helgen o titta till Titti o "Tiger" som jag kallar Teses häst. Är nyfiken på hur hon har det i sin box ala lyxmodell. Hon har en storhästbox som hon rumsterar i:) Vår Isa är faktiskt otroligt lik Titti till sättet o utseende fast en halvmeter högre. Är himla glad i mina härliga hästar. Hoppas att Tese är lika nöjd med Titti som jag varit, hon är en liten pärla den hästen. Men det tror jag.
Stina ringde o vill köpa mina dv.kochin. Hon kommer nog förbi i morgon o kikar på dem. Skulle vara roligt om de hamnar hos henne.
Nu har jag o grabbarna ätit en sen lunch. Ikväll ska Mattias sluta lite tidigare o då ska vi äta min heta kycklingpaj med sallad. Mums!
Nu ska jag gå ut o göra lite eld. Börjar bli svalt inne. Ska ta en kort prommis med hundarna också. Det är såå vackert! Bara nån grad kallt o strålande solsken. Innan Mattias åkte o jobbade så drack vi kaffe på bron i solskenet. Varmt kan man väl inte anklaga vädret för, men att sitta på ett fårskinn i solen med en kopp kaffe är ändå njutbart.
Måste nog peta ner några fler tomatfrön idag. Nu kommer våren att komma med stormsteg (man måste tro det ialla fall) så det gäller att ha lite frön i jorden innan. Åh, tänk när man kan börja ta ut plantorna i växthuset o dricka kaffet där ute... längtar!
Ha en härlig fredagkväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar