Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 12 mars 2010

Fredag o vinterpäls....

Tjenix! Åh, vilket underbart väder det är idag också. Härligt! Tog en långprommis med hundarna . Gick Movägen nästan ner till Åmotsvägen, ljuvligt att gå på asfalt. Mattias o grabbarna har åkt på badhuset. Jag tänkte följa med. Inte bada då, för när Mattias frågade om jag inte skulle med o bada i bubbeln så tänkte jag nja. Drog försiktigt upp byxbenet o konstaterade -NEJ! Jag som klagat på Fridas vinterpäls... mina ben ser mer att höra till en brunbjörn än en homosapiens.... Undrar när jag rakade benen sist, -jösses! Men det är mysigt att följa med o sitta o titta när grabbarna badar o ta en kopp kaffe undertiden. Men efter min långprommis är jag så trött, så jag stannade hemma o tog ett hett bad i badkaret, så nån slipper se mina lurviga:) Nu är jag lite mjukare i kroppen o det känns härligt. Väntar att grabbarna ska komma hem med köppizza. Det var länge sedan vi åt det, så det ska bli jättegott. Stinas höna trodde jag hade kommit på vad hon är här för, igår kväll låg hon nämligen i ett rede på två blommeägg. Men i morse så satt hon på en pinne o verkar inte alls ruvsugen.... Hon får väl stanna så får vi se. Vi har ju bara 4 hönor med tuppen, så det är himla "glest" i hönshuset. Nu ska jag duka ifall grabbarna kommer med mat strax. Ha en skön fredagkväll! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar