Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 4 mars 2010

Torsdag den 4/3

God förmiddag! Igår var jag in på ortopeden på återbesök samt till sjukgymnast. Min läkare som satte in axelprotesen var jättenöjd med att jag är så smärtfri. Allt såg så bra ut. Skönt! Sen fick jag gå ner till Eva på sjukgymnastiken o få nya rörelser jag ska göra för att stärka musklerna o öka rörligheten. Dock ska jag ta det väldigt lugnt med sjukgymnastiken för att inte få inflammationer i musklerna som jag ju så lätt får pga. min psoriasisartrit. Men jag är jätteglad över att allt såg så bra ut. Svängde in på Hööks på vägen hem. Köpte en ny grimma till Isa o ett ulltäcke. Även en krubba samt tuggben till hundarna blev det. Hämtade Emil som fick vara hos farmor o farfar när jag var till sjukhuset. Farfar o Emil hade åkt o handlat när jag kom. Farfar vet att jag älskar semlor, så de hade åkt o köpt Marangoni semlor till kaffet. Guuud så gott!!! Så proppmätt o belåtna åkte vi sen hemöver till Isac som var hemma ensam. Lite pyssel med hästarna blev det såklart på kvällen. Isa som vi kallar nya hästen, har blivit hemmastadd o verkar trivas hos oss. Hon är inte så mycket hanterad, så jag borstar o pysslar med henne varje kväll så hon blir van med mig. Emil fixar med Frida o han har utsätt henne till "sin" häst! Få se vad vi hittar på idag. Jag ska ta en prommis nu medans solen strålar från klarblå himmel. Vackert men kallt o lite blåsigt, runt -7 var det nyss. Ikväll har Isac fotbollsträning igen. Han tycker det är jätteroligt att de ordnade träning två gånger denna vecka. Hoppas att dom fortsätter med en gång i veckan åtminstone, för han gillar fotbollen. Ha en riktigt härlig dag! Kram Erica

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad skönt att det har gått åt rätt håll och du nu är smärtfri. Bra med sjukgymnastik, man får så mycke bra tips. Var själv där igår och fick en del tips.
    Ha de gott och sköt om dej.
    KRam Britt

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt såg bra ut med axeln = )))
    Mums med semlor!
    Jag har inte ätit någon denna säsong = (

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Semlor är supergott! När jag var nyop. och inte kunde köra bil hade jag kunnat ge 1000-spänn för en semla!!!! Var sååå sugen. När jag äntligen fick hem en så njöööt jag i fulla drag. Fick i mig en halv sen var jag nöjd. Gårdagens var supergod den också, men nu räcker det med semlor för i år tror jag. Mattias hade hittat en kaloriuträkning för semlor.... Oj, oj, oj.... Men gott är det:)
    Kram Erica

    SvaraRadera