Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 6 mars 2010

Lördag kväll den 6:e

Gokväll! Ua, jag är så frussen, undrar om det är en förkylning på G...? Idag var jag upp till Åmot o fikade bakom stallet med Tese o Maria. Titti ser ut att trivas i sitt nya hem o det känns jätteskönt. Innan jag åkte hem tog jag o Tese o hundarna en promenad i Åmot. Solen sken men det började blåsa lite så jag blev jättekall om öronen. Det var ju soligt o bara -2 när jag åkte så mössan låg hemma.... Skönt med en promenad ialla fall o Carro o Sally tyckte det var mycket spännande lukter efter vägen. Idag ringde grannen. Han undrade om jag hade en häst på rymmen??? Tittade ut o såg Isa, men inte Frida så jag frågade om det var en svart häst han såg. Japp. Skyndade mig ut o vid grannens garage stod Frida o njöt i solen. När jag släppte ut hästarna i morse så låter jag Frida gå in i sin hage själv, o går så iväg med Isa till bortre hagen där höbalen står. Frida går genom sin hage dit för jag slänger in hö där till henne. Det var kallt som attans i morse, -19, så jag körde ner näsan i kragen o skyndade in kall om näsan o fingrar efter jag dragit loss höt..... Tydligen så brått att jag glömde bort att stänga Fridas grind. Tur att man har snälla hästar som inte går så långt o att Östen såg att hon var ute:) På em. kom Stina förbi. Vi pratade fröer o hon hade en katalog med som vi ska beställa ur. Vi bytte också lite fröer. Hon ska köpa mina dv.kochin tjejer men hämtar dom om några veckor. Jag ska få låna en surhöna av henne för hon vill inte ha några kycklingar o har tre hönor som vill ruva, jag vill sååå gääärna ha kycklingar. Så nu ska jag maila o be att få mina ägg skickade så snart hon kan. Kul! Nix, nu ska jag bylta på mig o gå ut o mocka Fridas box som jag inte orkade i fm. Sen ska tjejerna få komma in o göra kväller o jag med. Det blir sängen riktigt tidigt ikväll. Ha en skön kväll! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Tack för tipset ang. honungsslungan = )
    Ska klura lite på det!
    Har mailat henne men inte fått något svar = (

    Hoppas du får en skön söndag = )

    Kram Lena

    SvaraRadera