Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 22 mars 2010

Trångt!

Gokväll!
Ja, nu är det trångt. Mina plantor börjar bli trångbodda... Måste fixa bordet i lillstugan o en lampa där så jag kan flytta ut lite.
Igår fick jag paket från mamma. Två par härliga Back on Track strumpor. Jag älskar dessa strumpor. Jag som alltid är frussen om fötterna är aldrig det med dessa på. Sköna!
Jag har ju redan fått veta att jag fått ett "bidrag" till Blomstermässan, så jag trodde inte hon skickat nåt mer. Men även drygt 10 påsar med fröer kom det!:) Härligt lila Zinnia, Astrar, Lejongap, härliga luktärter, Riddarsporrar o Digitalis i blandade färger. Sen en härlig blomma som jag aldrig sett: "Cleome" Rose Queen, spännande. Också en massa andra sorter. Åh, vad härligt. Tack snälla mamma! Tur att jag köpt en pluggbox, nu måste jag bara rota fram fler småkrukor att plantera i o köpa såjord. Måste ändå en sväng till Granngården i morgon o köpa hundmat, saltstenar o spån samt hönsmat. Ua, ibland blir de dyra svängar dit... sen måste vi köpa stolp o tråd o laga alla staket efter denna j-la vinter:( Den har gått hårt åt våra staket.
Måste nog åka förbi Stina o visa mina nya fröer, hon vill nog ha nåt frö hon oxå:)
Till råga på allt så damp det ner ett mail med roserbjudanden inför våren.... -Dräggel! Åh, vilka underbara rosor jag blev sugen på! Måste vänta på nästa löning först o lite varmare väder. Vill gärna klara av blomstermässan innan jag beställer nåt mer.
Tja, nu ska jag gå o krypa ner. Fast jag somnade på em. är jag himla trött. Men det är ju varannandags väder nu, så min kropp gillar inte det nåt vidare. Orkade ialla fall borsta både Frida o Isa ikväll. Guuuud så mycket hår! Halva skottkärran var full med svarta o röda tussar...
Nu väntar jag lamm vilken dag som helst. Tror Lambi får innan helgen o ev. även Fia. Ska bli såå himla roligt! Ulla får nog i slutet av mars som vanligt, undrar om hon får trillingar i år igen? Även Mia fick ju trillingar i fjol. Hon är jätterund iår också, men jag hoppas att det är två fina, det är bättre än tre.
Har vänt äggen flera gånger idag. Hoppas att det blir någe av dem. Mina hedemoraägg är från höns som härstammar från Stall Stråtjära som har genbank. Hon som hade denna flock har dock ej genbank, men det gör ju inget för min skull. Jag vill ha några fler fina hönor så är jag supernöjd:) Sen blir det att fundera hur jag ska göra med tupp.... Tror jag kommer att ha en renrasig Isbartupp o hönor samt mina två blommehönor o några hedemora hönor. Då vet jag att alla gröna ägg är renrasiga o de andra blir grönvärparblandisar. Måste vara enklast så... Men det beror ju på hur många Isbarkycklingar som det blir. Ja, det kan jag funera på senare:)
Den här pellissticklingen väntar jag hem i morgon!
Min röda rosenknopp som jag fick stickling av från Erika överlevde tyvärr inte vintern... så denna är inköpt via Tradera.
Nu ska jag gå o lägga mig!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar