Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 21 mars 2010

Söndag kväll..

Gokväll! Tack för grattisarna alla! Jag är fortfarande proppmätt o rapar friterade räkor... Men mmmm så gott. Tre små rätter och sen friterade bananer o glass till efterrätt. Mmmmmmmm!!! Nu har jag tagit in hästarna o gjort kväller. Borstade lite på Isa, gud så hon fäller. Frida fäller minst lika mycket, men jag orkade inte borsta henne för hon var så blöt. Isa verkade ha haft mer förnuft o gått under granarna när det snöade som värst. Är så himla lycklig för mina hästar! Det är verkligen en ynnest att få ha två så fina hästar som jag har och en tredje på väg:) Ska verkligen bli spännande att få se vad som kommer ut. Jór är en jättefin hingst som verkar nedärva trevliga avkommor. www.joklahastar.se Har sen bokat in Isa till en ny hingst på betäckning. Då ska hon till mina gamla hemtrakter, till Wickys fina nyköpta avelshingst Forni från Horni. En superläcker fuxhingst med bläs. http://wicky.dinstudio.se Nu har jag stoppat i mig värktabletter o ska gå o krama kudden fast kl. bara är kvart över åtta. Det blev ju ingen middagslur idag:) Maria o Tese kom förbi o uppvaktade mig o fikade. Fick ett jättefint lock till tårtfatet. Låter inte så spännande, men en toppenfin present. Har önskat mig nåt sånt när man sitter ute o fikar. Så slipper man flugor o getingar på besök:) Fint oxå att ha över sockerkakan och så. Som tur var hade jag bull längder på G när de kom, men de fick vänta på gräddningen. Men färska var dom ju! Allt höll dock gå åt fanders..... När jag blandat degvätskan o tittade i skåpet så hade jag inget pärlsocker hemma. Hm, men det går ju ändå. Bakade ut längderna o lade på plåten. Kom då på att jag glömt att ha på strösockret mellan... SUCK! Det var bara att försöka rulla upp längderna igen. Hur lätt är det med margarin o kanel i mellan....??? Men det gick o längderna blev aningen kladdiga men ätbara. Hade för varmt så jag kunde inte ha dem inne tillräckligt länge... Nu ska jag ta min Allt om Trädgård o drömma lite om sommaren:) Fler rosor o klematis ska göras planer för till våren.... Åh, längtar till trädgårdsmässan 8 april! Måste klura på nåt att ha/dra allt sånt man vill shoppa i. Skulle behöva nån typ av handbagage vagn att dra... För shoppa, det måste man ju! Antar att det är mycket "vill ha varning" på blommor o tillbehör där:) Kram Erica

1 kommentar:

  1. Spännande med alla ägg = )
    Var kommer hedemoraäggen ifrån?

    Ha en bra dag i solen!

    Kram Lena

    SvaraRadera