Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 24 november 2011

Förvirrad mamma....

Tjenix!

Upp o iväg o kände mig stressad för Emil skulle vara på skolan innan kl.7,45 för att åka med Åmotsbussen ner till badhuset. Har missat tiden flera torsdagar så idag skulle han banne mig vara i tid så jag slapp skjutsa ända ner till Ockelbo!

När vi kommer fram till skolan o Isac kliver ur bilen så ser det helt tomt o dött ut vid busshållsplatsen, samtidig säger Emil: Mamma, jag har glömt badkläderna hemma!
Tittar ner på golvet vid han o det är tomt.... FAN!
Bara att vända och åka hem igen och hämta badkläderna. Sprang in o bytte från mina joggingbyxor till jens. För skulle jag ändå ner till byn kunde jag ju lika gärna passa på att handla. Ner till Ockelbo o lämnade av Emil så han kunde gå ner till badhuset och jag gick in på ICA.
Hann bara prata lite med Anneli o Elisabeth så kommer Emil. Vad är det nu? frågar jag. Då säger Emil: Dom säger på badhuset att vi har tid att bada kl.9,30
FAN!
Nu tänds ett liljeholmens o jag kommer svagt ihåg att det stod i senaste veckobrevet från skolan att dom hade avslutning med fribad och skulle åka ner till 9,30......
Åh, det var bara att snabba på med handlingen och skjutsa tillbaka Emil till skolan!

När jag kom hem bestämde jag mig för att fålla upp Emils nya gardiner o göra adventsfint. Då hittar jag inte symaskinen!
Nu skiter jag i det här o går en promenad i det vackra vädret med hundarna istället!

Ha en underbar dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Händelserik dag, eller hur? Ibland kör det ihop sig och man får ta det som en prövning, världen går ju inte under för det :-) Hoppas du vilar och njuter av kvällen på egen hand. Själv tar jag ett bubbelbad med bara tända ljus... Bea ligger och "vaktar" på badrumsmattan nedanför :)
    Kram/Eva

    SvaraRadera