Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 5 november 2011

Gråmulet, men varmt o vi är i november!

Tjenix!

Igår var jag ledig o det var såå skönt. Hade massor av energi att pyssla på här hemma, men så var det gråmulet o jättefuktigt i luften så det energin rann iväg..... Men ändå +8 och vi är i november!!!
Meeeeen jag tog tag i kragen o drog ut mig själv:)

Lade ett kort spår till Märta, hennes första faktiskt! Gick upp här bakom i skogen o lade godis i var 10:e meter o boll o godis som avslut.

Medans spåret fick ligga till sig så gjorde jag rent i några kaninburar o gav fåren lite havre. Sen ut med Märta. Hon var väldigt "lättstörd" o det är ju helt naturligt första gången o med båda katterna i släptåg... Men hon gick o nosade sig fram till slutet o det var ett OK spårarbete för att vara första gången.
Gick ut ett bebisspår till Nicke o gick in o drack en kopp the för att värma mig lite.
Han lallade på o åt gräs o lade sig mest... Han ska ha provat bebisspår hos uppfödaren, men jag är tveksam. Han har noll föremålsintresse o kamp! Men en helt uuunderbar nallebjörn är han:) Jag hade lagt frolic i hans spår och han viftade på svansen när han hittade godbitarna o slutet var repboll o frolic. Där fick jag igång honom lite med leken o han bar faktiskt stolt bollen hem. Duktig kille!

Sen mockade jag ur nån fler kaninbur o hästarnas box o gick skogsprommis med hundarna. Efter lunch så städade jag hönshuset så nu är det helt rent o fint ett tag. Kycklingarna växer så det knakar o igår fick Ingrid gå ut med dom för första gången. Är rädd att katten ska ta dom!

Sen efter en dusch åkte vi till Åmot. Tese hade en dillpion som jag skulle få ta en bit av. Jag som såå länge har velat ha en dillpion! Nu hade Tese en o hon tycker den är skitful... -Tokiga ungdomar:)
Så med Mattias med som grävhjälp tog vi en stor fin planta o nu är den nergrävd här hemma. Hoppas verkligen att den tar sig!!! Några rötter lossnade o dom stoppade jag ner i en hink med jord. Vet inte om dom klarar sig?? Det kanske måste vara "öga" på dom för att dom ska överleva? Dom är ialla fall nerstoppade i en hink med jord o ställd i växthuset så får vi se.

Tja, sen blev det en till promenad ner till gula huset med husse o hundar innan det blev mörkt.

Idag ska jag o vovvarna, får se hur många jag kan stoppa in i buren:), åka o hjälpa till på spårkursen. Ska bli jätteroligt! Tänke lägga ett spår till Märta o ev. till Carro om jag orkar o hinner.

Nu blir det kaffe!

Ha en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar