Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 9 november 2011

Lite av varje...

Go kväll!

Igår åkte jag o Anna till Delsbo med våra skinn. Jag har lämnat dit i 4 år nu o det är en mysig tradition med denna resa. I går åkte vi tillsammans, som vi gjort ett år före o det är så mycket trevligare med sällskap!
På vägen upp stannade vi på en korvmoj efter Arbrå o hade lite sen lunch, sen åkte vi vidare till Delsbo. Lämnade våra skinn o pratade på en stund med vår skinnberedare, alltid lika trevligt. Jag fick lite skinnbitar som jag ska ha till tomteskägg. Nu är jag såå sugen på att tova lite. Kom dock på att jag inte har någon ull, så först måste nog nån tacka bli frisserad. Ska kolla om Anna har lust att komma med maskinen o klippa en av dom. Hade ju tänkt klippa dom först i vår för vi klippte så sent i sommar.

På vägen hem stannade vi på Mobackes o gick o strosade runt där o bara insöp allt trevligt de har där. Blommor o grejs inköptes oxå!
Sen blev det ett stopp på Granngården i Bollnäs. Vilken fin butik! Blev en massa grejor inhandlade där med. Ett fleecetäcke till Norma för 75 kr! kattmat, hundleksak o handskar. Efter en jättetrevlig dag så var jag hemma igen vid 18,30-tiden. Mattias hade fixat middag o så hade han kört hem höbalar o lagt in i förrådet i stallet, sånt värmer extra!
Tack för en supertrevlig dag Anna!

Idag var det jobb men stannade lite längre för gårdsbutiken är öppen onsdagar o Siw skulle bort en sväng. Var jättetrött när jag kom hem så det blev att vila en stund. Sen gick jag o Emil o hundarna iväg i skogen o plockade mossa o kvistar. Fixade sen till med ljung som jag köpte igår så det blev mysigt utanför dörren nere.
Fyllde på hö i hästarnas höhäck o gav kaninerna o fyllde i fårens vattenkar. Mockning avklarade jag i morse som tur var, för sen har jag bara legat resten av em/kvällen. Helt slut, är väl nåt väderomslag jag känner av. Var minus en grad nu, så det är nog kalllare väder på G. Men kallt tycker ju min kropp om, så hoppas det!

 Nyfikna djur oxå, så dom fick vara med på bild:)


 Brottningsmatch på köksgolvet!


Klart! Så här blev det på lådan utanför dörren nere! 


Goa lilla Norma har satt vinterpäls o ser ut som en köttbulle, en söt köttbulle!


I morgon ska jag o Märta ner o träna hos Shania igen. Ser fram mot det för då blir man så glad! Ger sån himla fin energi när jag ser henne jobba på fåren.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar