Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 6 november 2011

Söndag

 Så här såg det ut bak i min bil när vi skulle åka hem från spårträningen. Tre trötta o nöjda hundar:)



Dagens skogsprommis såg vi "vår" älgko med sina två kalvar. Dom har klarat sig än så länge! Kon står lite till v. mitt i bild och en kalv nån meter till vänster om henne o en till höger i bild mellan träden. Det är alltid så roligt att få se dom när vi går i skogen.



Har planterat sticklingar av hibbarna Siw tog med hem från spanien. En av de orangegula som jag bara satte i vatten för den såg så rasslig ut bjöd mig på denna vackra blomma idag!


Innan skogsturen gjorde jag iordning en deg som fick jäsa. Nu har jag avnjutit en en kopp kaffe o nybakad kanelbulle -mums!

Har hämtat småbalar med hö i skottkärran idag för det var slut. Det är bara över åkern till ladan, men jag blev dålig i mitt knä igen efter skogsturen igår, så jag hämtade bara två vändor. Hade hem släpvagnen så vi skulle fylla höförrådet i stallet, men vi hann inte få hem hö.... Så då blir det att kånka i skottkärran. Trist men ett måste. Kan ju ta fyrhjulingen men då orkar jag inte få upp balarna i den vagnen för den är så hög. Måste nog köpa mig en egen vagn. Vill ha en liten låg vagn till fyrhjulingen som jag kan köra en 5-6 balar på. Vore toppen det!

Nej, nu kommer höbonden med rundbal till fåren. Suveränt att kunna ställa in en bal till dom så dom klarar sig ett par veckor. Bara det blir kallt ska dom få hösilage, men det är för varmt ute nu.

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Underbar hibbe !!!!! Sätt den i vatten som du haft en halv tablett c-vitaminbrus i,c-vitamin stimulerar rotbildningen.Och inte att förglömma,ställ vattenglaset med skottet i en 3l påse som du knyter igen,detta för att öka luftfuktigheten.
    Bullarna ser helt underbara ut *mums*
    Hoppas du blir kvitt värst värken i knäna,men denna årstid är inte rolig,den här fuktiga kylan är fördärvande.Själv helar jag mig med heta bad varje dag.
    Kram Erika

    SvaraRadera