Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 18 november 2011

Tränat!

Härlig morgon!

 Full av nypåfylld träningsenergi efter gårdagens kurs så gick jag o Märta ut till fåren vid 8,30 i morse. Hade linan på som "utifallatt" för som Bobby sa igår: Man ska alltid vara förberedd så hunden aldrig får känna att den kan komma undan med något.
Tackorna blänger på Märta som att: Vad f-n vill hon då????

 Därför fick linan hänga på när vi skulle vallträna på våra springiga gotlänningar. Vill inte att Märta ska missa ett ligg o börja springa efter dom.


Vi höll avståndet o jag lade Märta när tackorna började springa o det var ju superbra läge att träna "sakta", ligg o sen ställde jag dom i detta hörn o tränade "höger" och "vänster".
Höll på en stund, drygt 20 min och när det kändes som bäst slutade jag och känslan var "wow"!

Ny dag i morgon! Ser fram mot att vallträna nu varje dag så länge inte snön sätter stopp.

Kram Erica

1 kommentar: