Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 17 november 2011

Vilken givande dag!

Tjenix!

Idag packade jag ryggsäcken med kaffe o mackor, satt in hundarna bak i bilen och åkte till Bro mellan Kungsgården o Storvik. Det var kursdax!
Den otroligt skickliga Bobby Dalizel från Skottland var hos Frida Greis och höll kurs. Jag som är helt ny på detta med vallning visste inte om jag skulle ha så mycket glädje av denna kurs, trodde det skulle vara för avancerat för mig o Märta, men Bobby var bara så underbar att förklara. Skotska kan ju annars vara lite lurigt att förstå trodde jag, men han pratade så man förstod och förklarade enormt bra. Jag o Märta fick börja, visste inte hur jag skulle bli i lederna av att stå ute en hel dag....




Vi fick träna fösning i lina o Bobby förklarade vad jag ska träna på och hur. Han gillade Märta o tyckte hon var väldigt lugn, sansad o lydig för att vara så ung. Han sa att gasa är inga problem, bara lydnaden sitter i alla lägen, så han tyckte vi var på rätt väg.
Skönt och väldigt bra för mitt självförtroende att höra, så vi kan fortsätta på denna väg. Jag undrade om jag kunde träna på mina oinvallade tackor med Märta o det tyckte han. Bara dom var springiga som dom är och inte dumma o står o utmanar hunden var det inga problem. Så i morgon kan ni ju gissa vad jag ska göra innan jobbet!
Som tur är börjar jag kl.11 på ICA :)

Tittade o lyssnade på de andra ekipagen o man lär otroligt mycket av att stå o titta o ta in. En helt otroligt givande dag. Tack för denna härliga dag Bobby o Frida o även en eloge till Fridas mamma som servade oss med kaffe o mackor o även lunch!

När jag kom hem blev det ett hett bad!
Nu ska hästarna få komma in lite tidigare o jag ska krypa ner under täcket o smälta denna dag.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar